جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کرسی نظریه پردازی مدرسه طالبیه تبریز

حوزه/ کرسی نظریه‌پردازی با عنوان «بررسی قاعده تسامح و تساهل به عنوان قاعده اعتبار سنجی روایات» در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز به مناسبت هفته پژوهش و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، کرسی نظریه پردازی با عنوان «بررسی قاعده تسامح و تساهل به عنوان قاعده اعتبار سنجی روایات» با حضور اساتید، صاحب‌نظران و طلاب، صبح امروز در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام محمدعلی صادقیان، مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز ضمن خوشامدگویی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در مدارس علمیه و مراکز علوم دینی را مهم و ضروری قلمداد کرد.

حجت‌الاسلام یوسفی نیز به عنوان ارائه کننده نظریه و مقاله با بیان اینکه مدرسه علمیه طالبیه با قدمت علمی و تاریخی خود، ظرفیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی را داراست، به بیان مسئله و ادله و ذکر دلائل مد نظر خود پرداخت.

در ادامه حاضران در جلسه پیرامون توضیحات ارائه کننده مقاله، سؤالات و مسائل خود را مطرح کردند و حجت‌الاسلام یوسفی به این سؤالات پاسخ داد.

همچنین حجت‌الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، به عنوان ناقد این مقاله، به بیان نظرات خود پرداخت و نقدهای خود را ارائه داد و در ادامه نیز حجت‌الاسلام ایمانی نیز به داوری این مقاله و نقدها و مسائل وارده بر آن پرداخت.

مدرسه علمیه طالبیه تبریز در سال 1087 هجری قمری مصادف با سال 1054 هجری شمسی، توسط یکی از تجار به نام حاج طالب‌خان، پسر حاج اسحاق تبریزی، در کنار مسجد و بازار بزرگ تبریز تاسیس شد و خاستگاه علمای بزرگ و به نامی همچون علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری(رحمة الله علیهم) بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha