پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

​حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مسئولان ذیربط در بخش تولیدات کشاورزی و دامی باید متوجه باشند که برای رونق هرچه بیشتر استان، باید صنایع تبدیلی در کنار محصولات دامی و کشاورزی کردستان ایجاد شود که بی شک این کار زمینه های امید دوباره در بین جوانان این خطه را دوچندان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مجریان طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیزداری استان کردستان، اظهار داشت: کردستان از معدود استانهای مستعد کشور در بحث کشاورزی و دامپروری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی دیگر از امتیازات این استان داشتن منابع غنی معدنی است که این بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال و توسعه کردستان می باشد که باید بتوانیم این مهم را عملیاتی نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: در بخش های دیگر هم پتانسیل های استان کردستان کم نیستند، به طور مثال در بحث گیاهان دارویی جایگاه بسیار ویژه ای در کشور داریم که با توجه به اینکه اقبال به درمان و طب سنتی در حال رشد است، می توان در این زمینه بر روی گیاهان دارویی و سنتی سرمایه گذاری خاصی داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مسئولان ذیربط در بخش تولیدات کشاورزی و دامی باید متوجه باشند که برای رونق هرچه بیشتر استان، باید صنایع تبدیلی در کنار محصولات دامی و کشاورزی کردستان ایجاد شود که بی شک این کار زمینه های امید دوباره در بین جوانان این خطه را دوچندان خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: با توجه به اینکه امروز بحث کشاورزی به موضوع استراتژیک انسان تبدیل شده، باید بتوانیم تولید محصولات استراتژیکی همانند سنجد را در کردستان توسعه دهیم، زیرا بازار این محصول در سطح جهانی بسیار خوب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha