پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رسولی

حوزه/ حجت الاسلام رسولی گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه نیز از برکات دین اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با پیوند دادن علوم پایه و علوم انسانی به کمک این دو نهاد، بسیاری از اختلافات را از بین برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی رسولی از اساتید حوزه علمیه همدان در جمع طلاب، با بیان این که اسلام دین وحدت و دوستی است، گفت:  اسلام  همه انسان ها را به وحدت و یکپارچگی دعوت می کند.

وی افزود: وحدت بین حوزه و دانشگاه نیز از برکات دین اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با پیوند دادن علوم پایه و علوم انسانی به کمک این دو نهاد، بسیاری از اختلافات را از بین برد.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به مشکلاتی که در اجرای وحدت بین حوزه و دانشگاه وجود دارد، ادامه داد: فاصله ای که میان حوزه و دانشگاه ایجاد شده، نتیجه سال های زیادی است که به آن بی توجه بوده اند، لذا سال ها طول می کشد تا این وحدت اتفاق بیفتد. لذا با استفاده از جلسات هم اندیشی و کارگاه های مختلف با حضور اساتید دانشگاه و حوزه می توان این فاصله ایجاد شده را کم کرد.

استاد حوزه علمیه همدان، برگزاری جلسات همفکری را بسیار مهم خواند و گفت: مهم ترین وظیفه در ایجاد وحدت، با مسئولان حوزه و دانشگاه است و دانشجویان و طلاب از طریق کرسی های آزاد اندیشی و میزگرد ها می توانند مدیران را به چالش بکشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha