جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رسولی

حوزه/ حجت الاسلام رسولی گفت: با استفاده از جلسات هم اندیشی و کارگاه های مختلف در طول سال با حضور اساتید دانشگاه و حوزه می توان فاصله ایجاد شده را کم کرد.

حجت الاسلام علی رسولی از اساتید حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با بیان این که اسلام دین وحدت و دوستی است، گفت: از روزی که اسلام امد همه انسان ها را به وحدت و بکپارچگی دعوت کرد.

وی افزود: وحدت بین حوزه و دانشگاه نیز از برکات دین اسلام و انقلاب اسلامی است که با پیوند دادن علوم پایه و علوم انسانی به کمک این دو نهاد، بسیاری از اختلافات را از بین برد.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به مشکلاتی که در اجرای این اتحاد وجود دارد، اظهار داشت: فاصله ای که میان مبانی حوزه و دانشگاه ایجاد شده است، نتیجه سال های زیادی است که به آن بی توجه بوده اند، لذا سال ها طول می کشد تا این وحدت اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: با استفاده از جلسات هم اندیشی و کارگاه های مختلف در طول سال با حضور اساتید دانشگاه و حوزه می توان فاصله ایجاد شده را کم کرد. بار ها دیده ایم که دو دانشگاه مهم دنیا با هم تشکیل گروه دوستی می دهند و با تشکیل جلسات متعدد در خصوص موضوعات مختلف ارام آرام به هم نزدیک می شوند.

این کارشناس دینی ، برگزاری جلسات همفکری را بسیار مهم خواند و گفت: دو دانشگاه که از همه لحاظ با هم فرق دارند، با رفت و آمد ها به هم نزدیک می شوند چرا ما نباید این دو مجموعه ای که بزرگان زیادی را تربیت کرده اند را به هم نزدیک کنیم.

حجت الاسلام رسولی یادآور شد: مهم ترین وظیفه در ایجاد این وحدت با مسؤولان دانشگاه و حوزه است و دانشجویان و طلاب از طریق کرسی های آزاد اندیشی و میزگرد ها می توانند مدیران خود را به چالش بکشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha