پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید ساجد علی نقوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی با اشاره به وعده دولت جدید پاکستان در تحقق حکومت نبوی گفت: اولین اقدام پیامبر میثاق مدینه در زمینه حقوق بشر بود، اما متاسفانه در کشور هر روز شهروندان با مشکلات جدید مواجه هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان، گفت: حقوق بشر با فطرت انسان ربط دارد، و دولت جدید پاکستان اعلام کرده است که در این کشور دولتی مانند حکومت مدینه دولت خواهید داشت و ما می‌دانیم که اولین اقدام پیامبر میثاق مدینه در زمینه حقوق بشر بود، اما متاسفانه در کشور هر روز شهروندان با مشکلات جدید مواجه هستند. 

وی افزود: رعایت حقوق بشر در فطرت انسان وجود دارد، اما امروز مدعیان دموکراسی با قدرت خود حقوق بشر را در جهان نقض می‌کنند.

نقوی ادامه داد: هدف تشکیل پاکستان هم آزادی مذهبی و حفظ حقوق بشر بود که در آن پیروان مذاهب با آزادی بتوانند مراسم مذهبی خود را انجام دهند اما متاسفانه بعد از فوت محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان جدید، مسئولان کشور در حال سلب حقوق اساسی انسان در پاکستان هستند و حتی مردم نمی‌توانند مراسم مذهبی خود را در خانه هایشان انجام بدهند.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان اظهار داشت: از یک طرف کشور با فعالیت تروریستی تکفیری ها مواجه است و از سوی دیگر دولت با بهانه های مختلف درحال آزار شهروندان است و مردم گلگیت بلتستان را از 70 سال پیش از حقوق اساسی خود محروم نگهداشته و این هم نقض آشکار حقوق بشر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha