پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ایثارگران

حوزه/ معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، عصر امروز در دیدار با آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، به بیان تاریخچه‌ای از بنیاد قبل و بعد از تجمیع سه نهاد ایثارگری بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد جانبازان و ستاد آزادگان پرداخت و حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد را عنایتی خاص از سوی مقام معظم رهبری به ایثارگران دانست.

این مقام مسئول تصریح کرد: معاونت تعاون بنیاد تقریباً غالب خدمات معیشتی جامعه هدف را عهده‌دار است که با توجه به وضعیت موجود کشور اعتبارات این حوزه مهم جوابگوی نیاز ایثارگران نیست.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن مدافعین حرم در بنیاد، افزود: ما همه مدافعین حرم اعم از ایرانی و غیر ایرانی را با توجه به حساسیت ویژه مقام معظم رهبری تحت پوشش‌ داریم و به آنان ارائه خدمت می‌کنیم.

پاکدل خاطرنشان کرد: با عنایت و توجه دولت و مجلس قوانین خوبی در حوزه ایثارگران تصویب‌شده و ما تاکنون توانسته‌ایم بیش از 70 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را اجرایی کنیم.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: خوشبختانه با همراهی ائمه جمعه، استانداران، فرمانداران و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی توانسته‌ایم طرح‌های خوبی را به اجرا درآوریم که طرح سپاس، سامان‌دهی ایثارگران در قالب معتمدین معین از آن جمله هستند و استان یزد از این حیث جایگاه برتر را در کشور داراست.

پاکدل در خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران نیز گفت: یک میلیون و 850 هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی بنیاد قرار داشتند که اعتبار بالایی نیاز داشت و دولت تصمیم گرفت به منظور رعایت قوانین مصوب، بخشی از آنکه شامل 450 هزار نفر است را به دستگاه‌های محل کار ایثارگران واگذار کند که مشکلاتی را ایجاد کرد و خوشبختانه با پیگیری انجام‌شده مشکل آموزش‌وپرورش، جهاد کشاورزی و سازمان بازنشستگی که 90 درصد این جمعیت را شامل می‌شد، حل شد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha