جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بین علما و فضلای استان بیش از هر چیزی نیاز به وحدت و همدلی هست، چرا که وحدت عامل پیروزی و تفرقه عامل تسلط دشمن بر کشور و اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه چهارشنبه در نشست طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی در قم، اظهار داشت: موقعیت امروز خودتان را به عنوان مبلغ دین و سرباز امام زمان(عج) که خدای متعال به شما عطا کرده است، قدر بدانید و در جهت تبلیغ دین و قرآن حرکت کنید.

وی تصریح کرد: در روایات ائمه معصومین(ع)، تفکر یک عالم در علم را بالاتر از عبادت هفتاد سال عبادت عابد عنوان کرده‌اند و حتی در برخی روایات خواب و استراحت علما هم به عنوان عبادت محسوب می‌شود و این مقام معنوی عالم را نشان می‌دهد.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: امروز ضرورت تبلیغ ایجاب می‌کند که طلاب و فضلای استان که در قم مقیم هستند، به استان مهاجرت کرده و معارف الهی را به مردم تبیین و تبلیغ کنند، برخی‌ها وجود مشکلات در سر راه تبلیغ را بهانه عدم ورود به عرصه تبلیغ قلمداد می‌کنند و کسی هم منکر وجود مشکلات نیست، ولی باید این مشکلات را تحمل کرده و اسلام عزیز را در بین مردم تبلیغ کنیم.

وی اضافه کرد: البته عده‌ای از طلاب استان در ایام تبلیغ در استان حضور پیدا می‌کنند، ولی این مکفی نیست و نیاز مردم استان با توجه به اقلیم منطقه‌ای بسیار بیشتر از این‌ها است، امروز دشمن از هر طرف روی آورده به تهاجم دینی و فرهنگی و علما در مقابل این تهاجم وظیفه دارند و نباید از این امر غفلت کنیم وگرنه روز قیامت پاسخگو خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین  قریشی تفرقه را عامل از هم گسستگی امت‌ها بیان کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی خصوصا بین علما و طلاب استان نیاز داریم، باید در جهت وحدت قدم برداریم و اگر خدای نکرده اختلاف کنیم به عاقبت کسانی دچار خواهیم شد که تفرقه کردند و دین الهی از بین رفت و دشمنان دین و ارباب‌ها بر آنان مسلط شدند و این در تاریخ به صراحت بیان شده‌است که تفرقه عامل از بین رفتن امت‌ها است و باید دست در دست هم بدهیم و اسلام عزیز را پیروز کنیم.

در پایان این مراسم چند تن از طلاب استان به بیان نکته و نظرات و انتقادات خود به وضع فرهنگی استان پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha