شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۱

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا ( س) ارومیه گفت: لازمه رسیدن خانواده به موفقیت، یادگیری مهارت‌های زندگی و ارتباط صحیح و سالم بین زوجین است که متاسفانه امروز در جامعه مورد غفلت واقع شده و ضربات جبران ناپذیری هم بر جامعه وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، خانم راضیه پورحیدر، صبح امروزدر کارگاه مشاوره ازدواج با موضوع «مهارت‌های بعد از ازدواج» که در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه خانواده و تعاملات زوجین در ارتقاء سطح سلامت خانواده، اظهار داشت: رابطه بین زوجین یک رابطه انسانی منحصر به فرد است که با هیچ کدام از روابط بین فردی دیگر قابل مقایسه نیست و دارای رشد و تکامل است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ریشه بسیاری از تنش‌ها، مشکلات و سوء تفاهمات در ناتوانی زوجین در برقراری ارتباط سالم است

وی ادامه داد: لازمه رسیدن خانواده به موفقیت، یادگیری مهارت‌های زندگی و ارتباط صحیح و سالم بین زوجین است که متاسفانه امروز در جامعه مورد غفلت واقع شده و ضربات جبران ناپذیری هم بر جامعه وارد می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اضافه کرد: تمــام امــور ایــن عالــم براســاس نظــم و قاعــده آفریــده شده و اداره می‌شــود کــه زندگــی مشــترک نیــز از ایــن قاعــده مســتثنی نیســت و قواعــد و قوانینــی دارد که رعایت آنها موجب می‌‌شود زندگی بــه ســر منـزل مقصـود برسـد.

وی تصریح کرد: اکثــر ناهنجاری‌هایــی کــه در زمینــه خانــواده اتفــاق می‌افتــد بــه خاطــر رعایــت نکــردن همیــن قواعــد اســت و دانسـتن آنهــا بــه رونــد زندگــی مشــترک کمــک شــایانی خواهــد کــرد.

خانم پورحیدر افزود: مسائل و مشکلاتی که در زندگی برای زوجین اتفاق می‌افتد، بسیار مهم است که با توجه به مشکل راهکار اساسی را برای آن پیدا کرده و مشکلات را از مجرای خود حل کنند.

وی بیان داشت: اگر دین در جامعه مورد توجه قرار گیرد به تنهایی می‌تواند مشکلات موجود را حل کرده و از بین ببرد و تمام امورات جامعه را مدیریت کند، خانوده هم از این قاعده مستثنی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha