پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گزارش آژانس حقوق بنیادی اتحادیه اروپا

حوزه/نتایج مطالعات انجام شده توسط آژانس حقوق بنیادی اتحادیه اروپا از بین جامعه ای ۱۶ هزار نفری از دوازده کشور اروپایی، حاکی از آن است که یهودیان این کشور ها بر این باورند که فعالیت های و اقدامات ضد یهودیت در کشور هایشان به صورت قابل ملاحظه ای از ۸ سال گذشته تا کنون افزایش داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  ، francais.rtآژانس حقوق بنیادی اتحادیه اروپا موسم به (FRA) در یکی از پژوهش های خود که از چند سال پیش در دست اقدام دارد این مسئله را مطرح کرده که: یهودیان قاره اروپا تحت چه شرایطی مسئله ضد یهودیت را در کشورهایشان تجربه می کنند؟

به گزارش آژانس حقوق بنیادی اتحادیه اروپا، که از سال 2007 جایگزین مرکز عالی نظارت بر مسئله نژاد پرستی در اروپا شد، به ازای هر 10 نفر یهودی 9 نفر از آنها این احساس را دارند که در 8 سال گذشته تعداد و آمار فعالیت ها و اقدامات ضد یهودیت در محل زندگیشان افزایش یافته است.

بر همین اساس 85 درصد از این جامعه آماری 16 هزار نفری یهودی، فعالیت های احساسی – عاطفی را از مهمترین فعالیت های ضد یهودیت می دانند بدین معنی که در هشت سال گذشته تمایل ازدواج و تشکیل خانواده با یهودیان از طرف پیروان سایر ادیان تا حد چشمگیری کاهش یافته است که حتی اقدامات انجام شده توسط دولت های و سیاستمداران اروپایی در این مسئله نیز بی نتیجه بوده است.

فرانس تیممرزن، مدیر کل آژانس حقوق بنیادی اتحادیه اروپا در اینباره گفت: از اواسط قرن بیستم، شاهد پیشرفت فراگیر علم و دانش در دنیا به ویژه در اروپا بوده ایم؛ اما تنها بیماری که تا کنون موفق به درمان آن نشده ایم، مسئله «یهودیت ستیزی» بوده است.

لازم به ذکر است این جامعه آماری 16 هزار نفری یهودیان در اروپا همچنین بر این باورند که دلیل اصلی افزایش اقدامات ضد یهودیت و یهودی ستیزی در اروپا، جاه طلبی ها و اقدامات ظالمانه مقامات صهیونیستی و رژیم اشغالگر قدس است که موجب شده پیروان سایر ادیان نگاه خوبی به یهودیان نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha