جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سپهر -  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام سپهر، خوزستان را مهد علما، اندیشمندان و فقهای برجسته دانست و گفت: نویسنده کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان»، دایرة المعارف زنده‌ای از پیشینه و سیر زندگانی علما، فقها، مفسرین، سیاست‌مداران و فرهیختگان اقوام خوزستانی است که لازم است شخصیت این انسان تاریخ‌دان را ارج نهاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی از کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان»، اظهارداشت: نویسنده کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» با مستندات خوب و اسناد متقنی که برای کتاب خود جمع آوری کرده، توانسته در تقویت مبانی اعتقادی خوزستان در عرصه تشیع مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: آقای علی‌نژاد، دایره المعارف زنده‌ای از پیشینه و سیر زندگانی علما، فقها، مفسرین، سیاست‌مداران و فرهیختگان اقوام خوزستانی است که لازم است شخصیت این انسان تاریخ‌دان را ارج نهاد.

حجت الاسلام سپهر، با تأکید بر اینکه نویسنده کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان»، هیچ‌گاه به دنبال مفخره سازی نبوده، گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز آقای علی نژاد، مقابله با مفخره پروری کاذب است.

وی ادامه داد: نویسنده کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» همواره مخالف آن هستند که هر شخصیت تاریخی به عنوان یک مفخره معرفی شود! استدلالشان هم بر این است که وزن علمی و معرفتی آن‌هایی که می‌خواهند به عنوان مفخره معرفی شوند، در کنار شخصیت‌های ممتازی همچون سید نعمت‌الله جزایری، شیخ جعفر شوشتری، آیت‌الله معزی، شیخ انصاری، وحید بهبهانی و.... قابل مقایسه نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان با بیان اینکه خوزستان مهد علما، اندیشمندان و فقهای برجسته تاریخی است، تصریح کرد: نخبه نگری، شخصیت محوری و معرفی توانمندی‌های علمی، فکری، فقهی، ادبی و سیاسی خوزستان توسط دکتر علی‌نژاد حرکت بسیار ماندگاری است که قدردان زحمات ایشان هستیم.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha