پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 471780
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
آمریکا و پاکستان 

حوزه/ واشنگتن چند روز پیش در اقدام جدید خود علیه پاکستان، نام این کشور را به لیست سیاه کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی افزود، اما بعد از موضع گیری مقامات پاکستان سفیر آمریکا در پاکستان در یک کنفرانس خبری از حذف اسم پاکستان از لیست سیاه کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، واشنگتن در چند روز گذشته در اقدام خود علیه پاکستان، نام این کشور را به لیست سیاه کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی افزود، اما بعد از موضع گیری مقامات پاکستان وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری از حذف اسم پاکستان از لیست سیاه کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی خبر داد.

سیم برؤان بیک سفیر آمریکا در پاکستان در یک کنفرانس خبری گفت: آمریکا پاکستان را که در لیست سیاه کشورهای نقض کننده آزادی مذهبی قرار داده بود، از این لیست حذف کرد و این اقدام در راستای منافع آمریکا است و کشورهایی که از این لیست حذف می شوند لازم نیست جریمه ای پرداخت کنند.

گفتنی است که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرده بود که وی نام پاکستان را در گزارش سالانه خود به کنگره افزوده و این به معنای افزایش فشار دولت آمریکا به دولت پاکستان می‌ باشد که حتی می‌ تواند به اعمال تحریم‌ علیه اسلام آباد منتهی شود.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز در پاسخ به این بیانیه، آن را یک جانبه و سیاسی خواند و گفته بود که آمریکا باید به جای فرافکنی به ریشه یابی اسلام هراسی در کشور خود بپردازد.

وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ خود به آمریکا گفته بود که پاکستان جامعه ای با مذاهب مختلف و متفاوت است که مردم مذاهب و فرقه های گوناگون در آن زندگی کرده و حدود چهار درصد از مجموع جمعیت این کشور را شهروندان مسیحی، هندو، بودایی و مذاهب سیک تشکیل می دهند و تضمین رفتار عادلانه با اقلیت ها و تامین حقوق بشر و پیروان ادیان بدون هیچگونه تبعیض، از اصول قانون اساسی پاکستان بوده و در مجلس این کشور نیز اقلیت ها در راستای قانونگذاری و ادای وظیفه نمایندگی، دارای کرسی هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha