پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد جوروند ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر لزوم منبع قرار دادن کتاب کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» تأکید کرد و گفت: محققان و نویسندگان اهوازی کتاب مذکور را مأخذ و مستندی در زمینه پژوهش پیرامون تاریخ تشیع در اهواز مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی از کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان»، با بیان اینکه سخن پیرامون کتاب به ویژه کتاب مرتبط با موضوع تشیع سخت است، اظهار داشت: جناب آقای علی‌نژاد، در دوره‌ای که پژوهش و تحقیق مورد غفلت قرار گرفته، تبحر خاصی در زمینه تاریخ، ادبیات فارسی، عربی و دایره المعارف نویسی دارند.

وی، یکی از مزایای کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» را استفاده از منابع و مآخذ متقن در حوزه تاریخ، فرهنگ، جغرافیا، ادبیات و شعر دانست و تصریح کرد: زیرکی و هوشیاری نویسنده در استفاده از منابع مهم، بخش‌بندی محققانه و عالمانه، ارتباط عمیق و اصولی مباحث، جامعیت کتاب و استنادات، ارجاعات علمی و دقیق از نقاط قوت کتاب به حساب می‌آید که جای تقدیر و تشکر را به همراه دارد.

جوروند با بیان اینکه استفاده از شعر و ذکر نام شعرای معاصر از دیگر نقاط قوت کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» به شمار می‌آید، اظهار داشت: هوشیاری و زیرکی نویسنده سبب شده تا کتاب حالت روایی و داستانی به خود گیرد و خواننده احساس ملالت و خستگی نکند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در پایان بر لزوم منبع قرار دادن این کتاب به عنوان یک مرجع قوی، تأکید کرد و گفت: محققان و نویسندگان اهوازی کتاب مذکور را مأخذ و مستندی در زمینه پژوهش پیرامون تاریخ تشیع در اهواز مورد توجه قرار دهند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha