سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بهترین کاری که مردم می‌توانند در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی انجام دهند، خرید اجناس ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشستی با مسئولان استانی، با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، بر اصلاح رویه‌های اقتصادی و شناسایی راهکارهای حل مشکلات رکود اقتصادی از سوی اقتصاددانان تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری باید از ظرفیت‌های داخلی در جهت حل مشکلات اقتصادی استفاده کرد، ازاین‌رو باید نگاه مسئولان به بیرون از مرزها نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از چندین سال پیش موضوع اقتصاد مقاومتی را برای این روزها مطرح کردند، افزود: اقتصاد مقاومتی بدین معناست که از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم تا معضل بیکاری حل شود، به همین دلیل به‌هیچ‌وجه نباید نگاهمان به بیرون از کشور باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی موتور محرک برای حل معضلات اقتصادی کشور ما است که سال‌ها بنا به دلایلی همچون عدم توجه به بنیان اقتصاد درونی با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تهدیدهای دشمنان شکل اقتصادی به خود گرفته و با استفاده از ابراز تحریم‌ها در پی تضعیف و هدف قرار دادن اقتصاد درونی کشورمان هستند، افزود: حل مشکلات اقتصاد درونی ما درگرو توجه به اقتصاد مقاومتی است، چراکه اقتصاد مقاومتی متکی به تولید، اقتصاد داخلی و استفاده از ظرفیت‌های خدادادی کشور است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: تکیه کردن به تولیدات داخلی از ضروریات اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این‌که مردم باید با اقتصاد مقاومتی آشنا شوند، ادامه داد: مردم زمانی که با اقتصاد مقاومتی آشنا شوند، می‌توانند قدم‌های بزرگی را در راستای اقتصاد مقاومتی بردارند.

وی ادامه داد: بهترین کاری که مردم می‌توانند در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی انجام دهند، خرید اجناس ایرانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha