سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسلم رحیمی ، مدیر کل صدا و سیمای خوزستان

حوزه/ رحیمی با بیان اینکه تصور مردم بر این است که تشیع از زمان حضور امام رضا(ع) وارد خوزستان شده است، گفت: آیت‌الله موسوی جزایری در این باره بیان داشتند که «در دوران حضرت علی(ع) برخی صحابه ایشان به اهواز مهاجرت کرده و در اهواز ساکن شدند و این هجرت، سرآغاز ورود تشیع به خوزستان بوده است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مسلم رحیمی، مدیرکل صداوسیمای خوزستان، شامگاه چهارشنبه در آیین رونمایی از کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان»، از تهیه و تدوین مستند تلویزیونی ۲۶ قسمتی پیرامون تاریخ تشیع در خوزستان، خبرداد و گفت: در دیداری که اخیراً به همراه آیت‌الله موسوی جزایری با رهبر معظم انقلاب داشتیم، امام خامنه‌ای عنوان فرمودند که خوزستان مرکز تشیع است.

وی با بیان اینکه تصور مردم بر این است که تشیع از زمان حضور امام رضا(ع) وارد خوزستان شده، ادامه داد: آیت‌الله موسوی جزایری در این باره بیان داشتند که «در دوران حضرت علی(ع) برخی صحابه ایشان به اهواز مهاجرت کرده و در اهواز ساکن شدند و این هجرت، سرآغاز ورود تشیع به خوزستان بوده است».

مدیرکل صداوسیمای خوزستان، اضافه کرد: این مطالب به‌طور مفصل در کتاب «نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان» اشاره شده است.

رحیمی با بیان اینکه عرب خوزستان، مرکز تشیع در ایران است، گفت: در میان قوم بختیاری احترام به سادات به عنوان یک ارزش قلمداد شده و همگان از آن آگاه هستند و این نشان از جایگاه دین و مذهب میان اقوام خوزستانی است.

وی در پایان، اظهارداشت: داشته‌هایمان نتیجه تشیع و ولایت مداری است و از آقای علی‌نژاد که این میراث ارزشمند را به‌صورت تاریخی برای آیندگان به ثبت رسانده‌اند، کمال تقدیر و تشکر را به‌جا می‌آورم.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha