پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دوره آموزشی

حوزه/ دوره «تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد» ویژه مبلغان و روحانیون ستاد اقامه نماز فارس، در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، دوره تربیت کادر متخصص ویژه مبلغان و روحانیون ستاد اقامه نماز فارس، امروز در سالن جلسات دانشگاه فنی باهنر شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام محمد شریف حسینی معاون نظارت ارزیابی فرهنگ و آموزش ستاد اقامه نماز استان فارس در این جلسه، با اشاره به اینکه دوره تربیت کادر متخصص ویژه مبلغان و روحانیون ستاد اقامه نماز فارس با حضور بیش از ۳۰ نفر از سراسر استان برگزار شده است، اظهار داشت: مربیان باید در محافلی که در شهرستان ها برگزار می کنند به تبیین پیشگیری از اعتیاد و عوارض اعتیاد بپردازند.

وی افزود: در سال های گذشته از ظرفیت های حوزوی در این زمینه کمتر استفاده می شد، اما اکنون نیز در صدد استفاده از پتانسیل بالای حوزه در این زمینه هستیم.

معاون نظارت ارزیابی فرهنگ و آموزش ستاد اقامه نماز استان فارس تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های حوزوی گام تأثیرگذاری است که ستاد اقامه نماز و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.

وی ابراز کرد: در پایان این دوره نیز به مربیان گواهی با عنوان «تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد» اعطا می شود و مربیان با داشتن این گواهی می توانند در زمینه پیشگیری از اعتیاد در شهرستان ها کارگاه های آموزشی برگزار کنند.

 علی سقاچی فیروزآبادی، قائم مقام ستاد اقامه نماز نیز در این جلسه با اشاره اینکه هر اندازه محیط خانواده با منشور دینی که درواقع همان باید ها و نباید ها است، فاصله بگیرند، نگرانی ها بر این موضوع بیشتر می شود، بیان کرد: فاصله خانواده ها با منشور دینی موجب ایجاد نگرانی می شود.

محمد رضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس نیز در ادامه این جلسه اعتیاد را نخستین آسیب اجتماعی دانست و افزود: ۵۵ درصد طلاق ها بر اثر اعتیاد رقم می خورد.

وی عنوان کرد: معنویت تاثیر بسزایی در پیشگیری دارد، خانواده هایی که بنیه معنوی قوی تری دارند کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شوند.

قدرت محکم، کارشناس پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی نیز خاطرنشان کرد: در این دوره به روحانیون و مبلغان ستاد اقامه نماز آموزش پیشگیری از عوامل اولیه اعتیاد داده می شود.

وی ادامه داد:  مربیان مبلغ و روحانی باید آنچه را که در این دوره می آموزند را در محافل آتی که در شهرستان ها تشکیل می شود برای افراد تبیین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha