شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وحدت

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین مومنی از برگزاری ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی مرکز مدیریت حوزه اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» از اصفهان، پیرامون ویژه برنامه  27 آذر ماه «روز وحدت حوزه و دانشگاه» اظهار کرد: امسال همزمان با سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، در روز 27 آذرماه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه براساس برنامه از قبل تعیین شده، ویژه برنامه ای به میزبانی حوزه علمیه اصفهان برگزار می شود.

وی بیان کرد: با توجه به سند ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی  که هم حوزه های علمیه و هم دانشگاه ها مورد خطاب قرار گرفته، ویژه برنامه روز وحدت حوزه و دانشگاه با محوریت این موضوع برگزار می شود، لذا از صاحب نظران و متخصصین امور در هر دو بخش دعوت شده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه در شامگاه دوشنبه هفته آتی در سالن اجتماعات مر کز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان  با حضور مسئولین دانشگاه های استان و حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند اگر دشمنان بخواهند اسلام را شکست بدهند، همواره بین حوزه و دانشگاه جدای می اندازند، اختلاف بین این دو نهاد ایجاد می کنند تا راهبردهای اصولی جامعه اسلامی تحقق نیابد، عنوان کرد:امروزه در بسیاری از مسئولیت های جامعه به عهده دانشگاه ها هست و همچنین به این واسطه که نظام ما دینی است حوزه های علمیه نیز نقش بسزایی دارند

حجت الاسلام والمسلمین مومنی اذعان کرد: مهمترین هدف ما در برگزاری ویژه برنامه روز وحدت حوزه و دانشگاه این است که  همدلی، وحدت عملی و تقریب  فکری حوبین  اهالی حوزه علمیه و  دانشگاه بیش از پیش محقق شود.

وی ادامه داد: همراهی و همگامی حوزویان و دانشگاهیان در امور کشوری و راهبردی نظام می تواند راهگشا و خنثی کننده توطئه های دشمنان باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین  توطئه های خطرناک دشمن که با اختلاف و جدایی میان حوزویان و دانشگاهیان صورت می پذیرد، حرکت به سمت جامعه سکولار و حکومت لیبرالیسم  است که خنثی کننده این توطئه، همراهی اهالی دانشگاه و حوزه علمیه است.

وی افزود: تحقق وحدت عملی حوزه و دانشگاه باعث حرکت به سمت جامعه اسلامی با ابعاد همه جانبه دینی در تمام شئونات اسلامی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی یادآور شد: این ویژه برنامه با حضور نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان آیت الله طباطبایی نژاد و همچنین تنی چند از مسئولین کشوری مرتبط با سند الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha