پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عقیلی پور

حوزه/معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را بر اقتصاد، انقلابی بودن و علم بومی دانستند، گفت: اقتصاد کشور باید به سمت دانش بنیان شدن پیش برود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، جواد عقیلی پور معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، امروز در جشنواره دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی در بیرجند، اظهار داشت: باید روحیه خودباوری را در میان مبتکران و مخترعین تقویت کرد.

وی افزود: در سال جاری شورای دانش و پژوهش در استان تشکیل شد که با برگزاری چندین جلسه به تبادل اطلاعات، محصولات دانشیاری، پژوهش و اختراعات انجام شده پرداخت.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ایشان رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را بر اقتصاد، انقلابی بودن و علم بومی دانستند، گفت: همچنین ایشان فرمودند باید سند علمی کشور بسیار قوی تشکیل شود و به سمت علوم بنیادی برویم.

عقیلی پور تاکید کرد: اقتصاد کشور باید به سمت دانش بنیان شدن پیش برود، اما در ایران علم با فناوری و اقتصاد همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه کشور ایران رتبه 16 علمی در جهان را دارد، عنوان کرد: این علم در سطح جامعه باید با فناوری و مسائل اجتماعی ارتباط بیشتری داشته باشد تا کاربردی شود.

معاون علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی به سمت محصول محور، فناورانه و بحث‌های کاربردی پیش بروند و از بحث‌های نظری بیرون بیایند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha