جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مفتی اعظم اوگاندا

حوزه/ شیخ سلیمان کاسوله ان حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا را وحدت‌آفرین، سازنده، مفید، پرخیر و برکت و خالصانه خواند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ايران در اوگاندا با شیخ "سلیمان کاسوله ان دیرانگوا" مفتی اعظم این کشور ديدار و گفت‌وگو كرد.

شیخ "سلیمان کاسوله ان دیرانگوا" در این دیدار از فعالیت‌ها و همکاری‌های رایزني فرهنگی ايران در كشورش در برگزاری همایش‌ها، دوره‌های آموزشی مشترک تقدیر كرد.

مفتی اعظم اوگاندا همچنين حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا را وحدت‌آفرین، سازنده، مفید، پرخیر و برکت و خالصانه خواند.

مفتی اعظم اوگاندا در ادامه از  نقش مثبت ، سازنده و رویکرد وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی ایران در قاره آفریقا به طور عام و در کشورش به طور خاص قدردانی و ابراز امیدواری كرد که آفريقا همچنان از حمایت‌های معنوي ايران برخوردار باشد.

در ادامه اين ديدار رایزن فرهنگی كشورمان با ابلاغ سلام رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و سفیر کشورمان در اوگاندا، روابط حسنه رايزني فرهنگی كشورمان و دفتر مفتی اعظم اوگاندا را ستود و در بخشی از اظهارات خود گفت: شواهد و قرائن حاکی از آن است که عزت، کرامت، سعادت، بصیرت، وحدت  و تشکیل امت واحده اسلامی، منطق و باور قلبی و عملی جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) ظرف چهل سال گذشته بوده است.

وی سپس با بیان اینکه همکاری‌های رایزنی فرهنگی ايران با دفتر مفتی اعظم اوگاندا با رویکرد اسلامی و انسانی انقلاب اسلامی ایران همچون گذشته ادامه داشته، ابراز امیدواری كرد كه اين فعاليت‌های مشترک همچنان ادامه يابد.

قزلسفلي همچنين با اشاره به تجربیات رايزني فرهنگي ايران در اوگاندا در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی مفید و سازنده، آمادگی اين رايزني را براي برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مبلغین و ائمه جمعه و جماعات در سراسر کشور اوگاندا اعلام كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha