جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار قاسمی

حوزه/فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امریکایی ها بیشتر از ما از فکر جوانان ایرانی استفاده می کنند، به عنوان مثال در بارورسازی ابرها و دزدیدن ابرها اسرائیلی خیلی کار می کنند و همان هایی که در اسرائیل و آمریکا کار می کنند متاسفانه نخبگان ایرانی هستند که نتوانستیم آنها را در این کشور نگه داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز در جشنواره تقدیر از فعالین دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی، با اشاره به برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان، اظهار داشت: اگرچه این کنگره با کاستی هایی همراه بود و حدود پنج هزار نفر در سالن جا نشدند، اما همه ظرفیت استان ما همین قدر بود.

وی افزود: مکان های دیگری ازجمله مصلای المهدی(عج) بیرجند نیز مطرح بود، اما باتوجه به اینکه زیرساخت اینترنت در مصلی فراهم نبود و پخش تلویزیونی در 17 شبکه رادیویی و تلویزیونی در حسینیه جماران فراهم بود، کنگره در این مکان برگزار شد.

قاسمی با اشاره به اینکه علت موفقیت در بحث های نظامی رسیدن به خودباوری است، گفت: با برآوردهای اولیه اصلا قرار نبود کنگره شهدا برگزار شود، اما با خودباوری و در بدترین شرایط اقتصادی این کنگره را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه سپاه دو معاونت آموزش و علمی داریم، یکی تعلیم و تربیت بسیج و پاسداران و دیگری معاونت دانش و پژوهش است که هرکدام برنامه های خود را دارند، گفت: اقدامات اساسی در بحث دانش پژوهی در استان داریم. در این راستا پردیس شرکت های دانش بنیان را با 30 اتاق در اختیار معاونت علمی پژوهشی قرار دادیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: همچنین با راه اندازی مرکز رشد که خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی انجام می شود و هوافضای سپاه کارهای علمی در آنجا انجام می دهد.

قاسمی مطرح کرد: آمریکایی ها بیشتر از ما از فکر ایرانی ها استفاده می کنند، به عنوان مثال در بارورسازی ابرها و دزدیدن ابرها، اسرائیلی خیلی کار می کنند و همان هایی که در اسرائیل و آمریکا کار می کنند، متاسفانه ایرانی هایی بودن که نتوانستیم در این کشور نگه داریم.

وی اظهار داشت: آنها سراغ رتبه های برتر کنکور و برترین های المپیادها می روند و خیلی از نخبه ها می گویند با پیشنهاداتی، نامه برای ما از امریکا آمده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که از نخبه ها استفاده کنیم و باعث رشد و پیشرفت آبادانی کشورمان شویم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha