پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: نماز بیمه کننده انسان از لغزش و سقوط است، چرا که که شیطان بیش از هر زمانی به هنگام نماز به سراغ انسان آمده و می کوشد ذهن نمازگزار را از توجه ویاد خدا غافل نماید.

حجت الاسلام محمد محبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، گفت: یکی از وظایف اصلی پدر و مادر این است که برای نماز فرزندان خود فوق العاده اهمیت قائل شوند و به آنان تعلیم دهند که نماز یاد خداست و زندگی بی یاد خدا تاریک است.

وی ادامه داد: والدین باید به واجبات عمل نمایند که این خود می تواند بهترین نوع آموزش و آشناکردن فرزندان با احکام الهی باشد. فریضه نورانی نماز با پرورش روح و روان افراد همراه است و در صورت تعمیق این اعتقاد مهم دینی در جامعه بیش از پیش شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب جوان  بخش مهمی از جمعیت جامعه هستند که باید با طرح های ابتکاری همچون مقاله نویسی، پژوهش و تحقیق در موضوع نماز تلاش نموده تا بیش از پیش با این فرهنگ نورانی آشنا شوند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در اداره مساجد باید به جوانان و نوجوانان میدان داده شود و آنها را درگیر در امر مدیریت مساجد کرد تا با اجرای طرح های ابتکاری و ایده های نو در امر ترویج نماز، نسل جوان بیشتری را جذب مساجد کنند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: نماز بیمه کننده انسان از لغزش و سقوط است، البته شیطان بیش از هر زمانی به هنگام نماز به سراغ انسان آمده و می کوشد ذهن نمازگزار را از توجه ویاد خدا غافل نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha