سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مرکز اسلامی فایرفاکس، مجوز برپایی نمازهای صبحگاهی را به دست آورد

حوزه/ پس از گذراندن چندین نشست گفتگو و شنیدن صحبت های موافقان و مخالفان، بالاخره شورای شهر فایرفاکس در ایالت واشنگتن به مرکز اسلامی شهر مجوز برپایی نمازهای جماعت در ساعات اولیه صبح را داد .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wamu، مرکز اسلامی شهر فایرفاکس در ایالت واشنگتن آمریکا مجوز برپایی نمازهای جماعت صبحگاهی و افزایش تعدادن نمازگزاران را در ساعات اولیه روز از شورای شهر به دست آورد.

این موفقیت درحالی نصیب مسلمانان آمریکایی می شود، که چندین جلسه از سوی شهرداری تشکیل شده و ده ها تن از ساکنان در این جلسات به دفاع از مسجد پرداخته،نماز جماعت صبحگاهی در مسجد را حق دینی مسلمانان عنوان کردند. در این میان برخی همسایگان علیه درخواست توسعه ساعات کار مرکز اسلامی به مخالفت برخاسته و مدعی شده بودند که نماز پیش از طلوع خورشید با بیش از 10 نفر شرکت کننده می تواند مسبب آلودگی صوتی و افزایش ترافیک باشد.

گفتنی است نمازهای جماعت صبحگاهی در مسجد پس از شکایت 1 نفر از همسایگان در اوایل سال متوقف شده و مسجدی ها از شورای شهر برای تغییر محدودیت ها علیه فعالیت مرکز درخواست داده بودند.

به علاوه با توجه به اینکه فضای پارکینگ مسجد نیز توسعه یافته و 92 جای پارک اتومبیل در پارکینگ این مرکز اسلامی وجود دارد، تعداد نمازگزاران نیز افزایش خواهد یافت.

براساس رای صادره، از این پس ساعات برپایی نماز از 4 تا 9 صبح خواهد بود. مسجد همچنین درروزهای عادی تا ساعت 11 بعد از ظهر به جز ایام تعطیلات و اعیاد باز خواهد بود.

چادوری گفت: ما بسیار خوشحالیم از این که اعضای شورا به تصمیم درست رسیده و از حق آزادی های دینی ما حمایت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha