چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دولت آباد

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «هویت انقلاب اسلامی و تاثیر انقلاب بر روی زندگی»، در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سیدروح الله ساجدی، نشست سیاسی با موضوع «هویت انقلاب اسلامی و تاثیر انقلاب بر روی زندگی»، در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد، با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که اگر اسلام سیلی بخورد اسلام تا سالهای سال کمر راست نخواهد کرد، گفت: این سخن امام(ره) بیانگر عظمت و نشانه هویت عظیم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: پس از رحلت پیامبر(ص) کودتایی در اسلام  رخ داد، کودتایی شدید که صرفا یک اختلاف نظر نبود و منجر به شهادت حضرت زهرا(س) شد، با این پیام که اگر کسی بخواهد در دفاع از ولایت جلوی ما بایستد، ما جلوی او می ایستیم و او را هدف قرار می دهیم.

این کارشناس حوزوی با بیان این که پس از رحلت پیامبر(ص) حاکمیت اسلام اصیل به دست نابخردان افتاد اما اسلام اصیل هم مانند یک چشمه زلال به کار خود ادامه داد و علمای اسلام حافظ آن بودند، افزود: تنها جایی که شیعه توانست در تاریخ جهان اسلام یک حکومت گسترده به وجود آورد، انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام ساجدی اظهار کرد: این انقلاب از یک طرف هویت شیعه را زنده و نمایان کرد و از سوی دیگر نظام استکبار، که از نظر بین المللی حاکم بر دنیا و ابر قدرت بود، را در هم شکست.

وی با بیان اینکه ایران را قلب دنیا گویند، چون در جغرافیای جهان حکم یک دروازه را دارد، برای شرق بخاطر راهیابی به نقاط دیگر دنیا و برای غرب منبعی برای دستیابی به ذخایر نفتی و گازی است، اما ظهور انقلاب اسلامی سردرگمی بزرگی را برای آنها ایجاد کرد تا جایی که تمام معادلات اقتصادی، سیاسی و نظامی آنان را بر هم زد.

حجت الاسلام ساجدی در پایان گفت: مهمترین عناصر قدرت انقلاب اسلامی ایران را، حوزه علمیه، مراکز علمی و مردم دانست و گفت: حوزه علمیه، ریشه شکل گیری انقلاب اسلامی بود و انقلاب با حضور در صحنه مردم شکل گرفت و مطمئناً دشمن درصدد ضربه زدن به این دو عنصر می باشد و این عناصر باید همچنان هوشیار و بیدار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha