جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسعودی، دبیر دوره آموزشی مهارت های تولید، توزیع و شبکه سازی پیام در فضای مجازی

حوزه / گروه حقیقت مجازی زیر نظر هئیت اندیشه ورز هنر و رسانه حوزه علمیه خراسان، نخستین دوره تولید توزیع و شبکه سازی پیام در فضای مجازی را ویژه طلاب در سه سطح عمومی، تخصصی و حرفه ای برگزار می کند.

دکتر حسن مسعودی، در حاشیه نشست توجیهی نخستین دوره کانتنت پروایدر (تولید، توزیع و شبکه سازی پیام در فضای مجازی ) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون اهداف این دوره آموزشی برای طلاب گفت: ما اعتقاد داریم، حوزه علمیه باید در فضای مجازی اثر گذار باشد؛ سال‌هاست که قواعد اثرگذاری با اساتید مختلف ترجمه و بومی سازی شده و مورد طرح و بررسی قرار گرفته و به یک مدل رسیدیم تا طلاب را آموزش دهیم و بستر عملیات های رسانه ای و فرهنگی هنری در کشور توسط حوزه علمیه خراسان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در این دوره 330 نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان و جامعه المصطفی ثبت نام کرده اند که از این جمع 150 نفر در دوره جذب می شوند، افزود: افراد شرکت کننده، طلاب سطح دو به بالا شامل 70 درصد برادران و 20 درصد خواهران هستند.

مسعودی درباره برنامه های این دوره آموزشی توضیح داد: حلقه اول این دوره، مباحث رسانه ای را با نگاه به پاسخگویی به نیازهای کشور و گفتمان سازی مباحث فرهنگی پیگیری می کنند و سپس حلقه ای کوچکتر تشکیل می شود که به تولید و توزیع محتوا می پردازد و حلقه سوم نیز پخش محتواهای تولید شده به صورت گسترده در جامعه را به عهده خواهد داشت که این گروه با آخرین تکنولوژی روز در فضای مجازی  آشنا می شوند و به مدت سه سال آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه 9 جلسه آموزشی دوره اول از ۲۴ آذر ماه آغاز شده، افزود: ماهیت و گستردگی فضای مجازی، مخاطب شناسی، مهارت های توزیع حرفه ای پیام در شبکه های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر، مهندسی افکار عمومی در شبکه های اجتماعی و... از جمله موضوعاتی است که در این دوره توسط اساتید رسانه از دانشگاه های مختلف کشور، آموزش داده می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha