پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدویت

حوزه/ مربی واحد کودک و نوجوان مرکز تحصصی مهدویت حوزه علمیه قم، عدم شناخت کودکان و دانش آموزان از مهدویت را مهمترین خلاء در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: بدون مباحث دینی نخواهیم توانست مباحث درسی از جمله ریاضی، فیزیک، زبان و ... را به دانش آموزان آموزش بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام حمید محمدی، عصر امروز در بیست و دومین دوره مهارت افزایی مهدوی ویژه مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی ها که در کانوان الزهراء(س) کاشان برگزار شد، با اشاره به روش های انتقال مفاهیم دینی، جذاب و روش های غیر مستقیم، گفت: مربیان مهدکودک و پیش دبستانی ها باید ضمن آشنایی با روش های نقاشی خلاق، رنگ آمیزی خلاق، قصه گویی، بازی و کاردستی خلاق، مباحث دینی و مهدویت را به کودکان و نوجوانان آموزش و انتقال دهند .

وی، با تاکید بر لزوم آموزش مهدویت به کودکان و نوجوانان ادامه داد: مربیان باید کودکان و نوجوانان را نسبت به زیبایی های ظهور، انتظار و آیات و روایاتی که پیرامون حضرت مهدی(عج) است، در قالب سرگرمی به کودکان، پیش دبستانی ها  و نوجوانان آموزش بدهند.

کارشناس مهدویت با تاکید بر اینکه روش های غیر مستقیم بیشتر موجب آشنایی کودکان و نوجوانان با مهدویت می شود، ادامه داد: اگر مطلبی را مستقیم به نوجوانان بگوییم دیر قبول می کند، ولی اگر به طور غیرمستقیم درقالب بازی و یا سرگرمی بگوییم، ضمن اینکه راحت تر قبول می کنند، جذابیت بیشتری برایشان خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی، مباحث خسته کننده را مهمترین عامل عدم موفقیت در کلاس های دینی کودکان و نوجوانان عنوان کرد و ادامه داد: اگر در آموزش به سمت و سوی جذابیت، سرگرمی، بازی و کار دستی برویم، خواهیم توانست کلاس های دینی را با بهترین روش و جذابیت اداره کنیم.

مربی واحد کودک و نوجوان مرکز تحصصی مهدویت حوزه علمیه قم، عدم شناخت کودکان و دانش آموزان از مهدویت را مهمترین خلاء در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: بدون مباحث دینی نخواهیم توانست مباحث درسی از جمله ریاضی، فیزیک، زبان و ... را به دانش آموزان آموزش بدهیم.

 وی با بیان اینکه باید به بچه ها این احساس را بدهیم که کلاس درس، خانه دوم آنها است، افزود: آموزش و پرورش باید با ایجاد جذابیت، طوری برنامه ریزی کند که دانش آموزان مدرسه را خانه دوم خودشان بدانند.

کارشناس مهدویت در ادامه با تاکید برتبیین مباحث مهدویت برای دانش آموزان، تصریح کرد: متاسفانه در آموزش و پرورش دانش آموزان شناختی از امام زمان(عج) ندارند و دلیل ظهور آن حضرت را نمی دانند.

حجت الاسلام محمدی در پایان با قدردانی از استقبال بسیارخوب مربیان مهدکودکان و نوجوان کاشان در این دوره آموزشی، گفت: جای بسیارخرسندی است که در سطح کشور، کاشان اولین شهری است که بیش از200 نفر در این کلاس ها شرکت می کنند.

شایان ذکراست، دوره مهارت افزایی مهدوی ویژه مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی، هر هفته دو جلسه، روزهای پنج شنبه و جمعه با حضور ۲۰۰ مربی مهدکودک و پیش دبستانی در کانون الزهر(س) کاشان برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha