چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پژوهش

مسئول واحد پژوهش حوزه علمیه اصفهان گفت: برگزاری نشست های مختلف علمی در سطح مدارس علمیه، دیدار با پژوهشگران باسابقه، تجلیل از ممتازین پژوهشی حوزه علمیه از جمله برنامه های هفته پژوهش حوزه علمیه اصفهان است.

محمد اکبری در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» دراصفهان  اظهار کرد: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از 24 آذرماه الی 30 آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامیده شده است که حوزه علمیه اصفهان نیز همچون سال های گذشته ویژه برنامه هایی را طرح ریزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه پژوهش و تحقیق از منظر رهبر معظم انقلاب بسیار حائز اهمیت است، گفت: رهبری در فرمایشی می فرمایند« عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها باید مورد توجه قرار گیر، اگر ژرف یابی و پژوهش نباشد; نتیجه اش یک جا ایستادن، در جا زدن و با دنیای پیرامون خود به تدریج بیگانه تر شدن است.

اکبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده اند «اهمیت و جایگاه پژوهش در هر علمی بر کسی پوشیده نیست. حوزه نیز به عنوان طلایه دار هدایت و پرچم دار معرفی دین مبین اسلام به عنوان یکی از اصلی ترین علوم انسانی از این قاعده مستثنی نیست و نخواهد بود».

وی تصریح کرد: معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان در این راستا برنامه های متنوعی را برنامه ریزی کرده است، در روز اول هفته پژوهش با حضور مسئولین حوزه، دیدار با پژوهشگر برگزیده حوزه علمیه اصفهان حجت الاسلام نورالدین جعفریان برگزاری می شود، این پژوهشگر نویسنده «کتاب 24 جلدی تحقیق برکتاب مصباح الفقیه مرحوم محقق همدانی» است که از سوی دفتر مقام معظم رهبری هم مورد تجلیل قرار گرفته است.

مسئول واحد پژوهش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در روز دوم هفته پژوهش بازدیدی از مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) به عنوان مدرسه نمونه در زمینه پژوهش در استان به عمل می آید، همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی  طلاب برپا می شود.

وی ابراز کرد: دیدار ممتازین پژوهشی مدارس علمیه استان اصفهان و محققین  برتر حوزه علمیه اصفهان در روز سه شنبه  هفته جاری با نماینده  ولی فقیه دراستان اصفهان آیت الله طباطبایی نژاد و تجلیل از نفرات فعال و برگزیده، از دیگر برنامه های هفته پژوهش است.

اکبری خاطرنشان کرد: دیدار و تجلیل از پژوهشگر ایثارگر حوزه علمیه اصفهان حجت الاسلام سید علی رفعیایی با حضور مسئولین حوزه علمیه اصفهان برنامه روز پنجم هفته پژوهش است، در روز ششم هفته پژوهش نیز جلسه هم اندیشی با حضور معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد تا یک آسیب شناسی  پیرامون مباحث پژوهشی حوزه علمیه اصفهان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته حوزه علمیه اصفهان نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی رادر سالن نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار می کرد، گفت: امسال این نمایشگاه در این زمان برگزار نمی شود بلکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته در تاریخ 6 و 7 دی ماه در سالن همایش های سیتی سنتر  به مناسبت جشنواره شیخ بهائی برپا می ش.د.

مسئول واحد پژوهش حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: از دیگر برنامه های غنی که به دنبال تحقق آن در هفته پژوهش هستیم، نشست علمی با موضوع فقه معاصر توسط اساتید متخصص از قم است، همچنین نشست های مختلف علمی در سطوح مدارس علمیه  وآشناسازی طلاب با مبحث تحقیق و اهمیت پژوهش  از دیگر اقدامات خواهد بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha