جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن و عترت

حوزه/ معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به نامگذاری هفته پایانی آذرماه به نام هفته «قرآن، عترت و نماز» در آموزش و پرورش، به تشریح برنامه‌های این هفته در سطح مدارس استان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، طاهر علمی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، در جمع خبرنگاران گفت: در چند سال اخیر، آخرین هفته آذرماه در آموزش و پرورش، هفته «قرآن، عترت و نماز» لقب می‌گیرد و هدف از این مهم، فرهنگ‌سازی و ترویج قرآن در مدارس و دیگر سطوح آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های قرآن و عترت نباید به این هفته محدود شود و باید در طول سالتحصیلی شاهد اجرای این برنامه‌ها به ویژه در سطح مدارس و برای دانش‌آموزان باشیم.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از نامگذاری روزهای هفته قرآن، عترت و نماز خبر داد و افزود: هر کدام از روزهای این هفته با عناوینی همچون عترت و نماز، ولایت و ولایت پذیری، حفظ قرآن کریم مطالبه مقام معظم رهبری، مدرسه کانون تربیت اسلامی-وحدت و همدلی، خانواده و تربیت دینی، نماز جمعه و تجلیل از نخبگان قرآن نامگذاری شده است.

علمی به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی در طول این هفته اشاره کرد و گفت: مطابق برنامه هر سال، مرحله آموزشگاهی این مسابقات به صورت همزمان با سراسر کشور، در یازده رشته احکام، نماز، قرائت و حفظ قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و اذان در تمامی مدارس استان برگزار خواهد شد.

وی در تشریح دیگر برنامه‌های این هفته در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، بیان داشت: همایش روحانیون و ائمه جماعات نواحی تبریز، دیدار با خانواده حافظان کل قرآن، قدردانی از حافظان جزء سی ام قرآن، دیدار حافظان قرآن با ائمه جمعه و جماعت، افتتاح طرح نهضت بزرگ آموزش عمومی قرآن کریم در برخی مدارس، افتتاح چند دارالقرآن در مدارس و برگزاری برنامه‌های مختلف برای فرهنگیان و کارمندان را از دیگر برنامه‌هایی است که در طول این هفته برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در طول این هفته ماحصل برنامه‌های قرآنی نواحی و مناطق استان در معرض نمایش قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم به دانش آموزان آموزش دهیم که باید تمامی فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری‌مان رنگ و بوی قرآنی داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نیایش میرنجف پور IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    جالب است