جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یک مسلمان و یک سیک به عنوان رابط مذهبی نیروی هوایی بریتانیا منصوب شدند

حوزه/ وزیر دفاع انگلستان اعلام کرده که برای نخستین بار نیروی هوایی بریتانیا یک مسلمان و یک سیک را به عنوان رابط مذهبی و روحانی دینی استخدام کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  ndtv، برای نخستین بار یک مسلمان و یک سیک به عنوان رابط مذهبی و روحانی دینی در نیروی هوایی بریتانیا منصوب شدند. وزیر دفاع انگلستان این خبر را روز جمعه اعلام کرد.

علی عمر، ستوان پرواز مسلمان که در کنیا به دنیا آمده و و ماندیپ کائو ستوان پرواز سیک که در پنجاب بزرگ شده است نخستین فرد مسلمان و سیک هستند که به عنوان رابط دینی سربازان در نیروهای هوایی سلطنتی بریتانیا استخدام می شوند.

هر دوی این افراد که رسما فارغ التحصیلان کالج نیروی هوایی سلطنتی کرانول می باشند، به عنوان روحانی و رابط مذهبی برای سربازان ایفای نقش خواهند کرد.

وزیر دفاع انگلستان در این رابطه گفت: «پادره»(رابط مذهبی) وظیفه ارائه حمایت معنوی و دینی به سربازان، خلبان ها، همسران و خانواده های آنان را دارند؛ آن ها در عملیات ها نیز شرکت کرده و بر روی کشتی ها سوار شده و به ماموریت های طولانی می روند.

وی افزود: آن ها همچنین می توانند در گشت ها حضور پیدا کرده یا به خط مقدم جبهه رفته و در صورت نیاز به پرسنل نظامی روحیه بدهند.

جان الیس، رئیس کشیش های نیروهای هوایی بریتانیا نیز از ورود نیروهای جدید استقبال کرده است.

گفته می شود وزارت دفاع انگلیس، طرح استخدام رابط دینی مسلمان و سیک را که نخستین بار است به اجرا گذاشته می شود، به عنوان بخشی از پروژه  افزایش تنوع دینی در میان نیروهای مسلح اعلام کرده؛ آن ها امیدوارند از این طریق  مسلمانان و سیک ها را به ثبت نام در نیروهای مسلح تشویق کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha