سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف با تاکید بر اینکه عراق بر خطرناک­ترین توطئه ای که منطقه شاهد آن بود غلبه کرد و پیروزی نظامی، سیاسی، دینی، اخلاقی و اجتماعی محقق ساخت، از حمایت ایران در جنگ علیه داعش قدردانی و سپاسگزاری کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف با تاکید بر اینکه عراق بر خطرناک­ترین توطئه ای که منطقه شاهد آن بود غلبه کرد و پیروزی نظامی، سیاسی، دینی، اخلاقی و اجتماعی محقق ساخت، از حمایت ایران در جنگ علیه داعش قدردانی و سپاسگذاری کرد.

وی در خطبه نماز جمعه به سالگرد پیروزی بر گروهک های تروریستی داعش پرداخت و گفت: این پیروزی با فرهنگ حسینی محقق شد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی ادامه داد: پیروزی نظامی بعد از اینکه نیرو های مسلح و بسیج مردمی توانستند حدود نصف مساحت عراق که تروریسم و داعش بر آن مسلط شده بودند را آزاد کنند، حاصل کنند.

وی افزود: پیروزی اخلاقی از طریق تعامل اخلاقی که نیرو های مسلح و بسیج مردمی در مقابل وحشی گری های داعش از جمله ذبح، کشتار، سوزاندن و اسارت زنان داشتند، انجام گرفت و آنان بعد از آزادی مناطق به آنان خدمات ارائه دادند و آیت الله سیستانی کاروان های کمکی فرستادند.

امام جمعه نجف تصریح کرد: پیروزی دینی به اینگونه بود که این حرکت با اسم دین و با فرهنگ حضرت امیرالمؤمنین و امام حسین (علیهما السلام) شکل گرفت و منجر به وحدت اسلامی و از بین رفتن فاصله ها و اختلافات شد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی از فتوا، توصیه ها و حمایت های مستمر آیت الله سیستانی، حوزه علمیه و حضور رزمی و تبلیغی آن و بسیج مردمی و نیرو های مسلح تشکر و قدر دانی کرد.

وی از حمایت های همه جانبه ایران در جنگ علیه داعش تشکر کرد و گفت: ایران در کنار عراق ایستاد و دوستی را معنا کرد.

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به محور تقوا اشاره و نتایج اخروی تقوا را برای متقین بیان کرد که از جمله آن ها موارد زیر است: اول: رفع ترس و ناراحتی از فرد متقی در روز قیامت.

2: کفاره گناهان و دستیابی به پاداش بزرگ.

3- بهشت و نعمت های آن.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی به فاطمیه اول، شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و وفات حضرت معصومه (س) اشاره کرد و یاد آور فضیلت حضرت زهرا (ع) شد و به دوستداران آن حضرت بشارت داد.

وی به حدیث امام جواد (ع) در خصوص حضرت معصومه (س) اشاره کرد که فرمودند: (من زار عمتي فاطمة عارفا بحقها وجبت له الجنة).

خطیب نجف اشرف در پایان به سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha