پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئيس دادسراي ويژه روحانيت استان مازندران و گلستان

حوزه/ دادستان ویژه روحانیت مازندران و گلستان گفت: یکی از گروه های انحرافی که در قالب جلسات خانگی فعالیت می کند، جریان یمانی است که با اسم و ادعای نیابت و نماینده امام زمان(عج) وارد این جلسات شده و بیشترین افرادی که دچار این انحراف شده اند، بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین شهسواری در نشستی با کارکنان حوزه علمیه خواهران مازندران و طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری، بیان کرد: وظیفه حوزه های علمیه به عنوان ادامه دهندگان راه انبیاء الهی به خصوص پیامبراکرم(ص)، ترویج اخلاق کریمانه انسانی در جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به این که روحانیت نقش مهم و تاثیر گذاری در ساخت جامعه دارند، لذا برای این که این وظیفه به درستی انجام شود، باید پرورش درستی صورت گرفته و دو شرط لازم، رعایت گردد؛ اول تهذیب و تبعیت از اخلاق کریمانه است که باید واعظ خودش مهذّب به اخلاق و فضایل انسانی باشد؛ زیرا تهذیب به تنهایی کفایت نکرده و ما به دانشمند مهذب نیازمندیم.

وی افزود: علم دومین شرط لازم در این مسیر است؛ در حقیقت علم و تهذیب دو بال ضروری برای هر طلبه جهت نیل به اهداف طلبگی و انجام رسالت حوزوی است.

دادستان ویژه روحانیت مازندران و گلستان تصریح کرد: در حال حاضر یکی از جلسات موثر در بین بانوان، جلسات خانگی است که به صورت ناخود آگاه تاثیر زیادی در جامعه دارد، و در خیلی از موارد، افرادی مسئولیت این برنامه ها را بر عهده می گیرند که اصلا تحصیلات حوزوی و دینی ندارند، لذا خروجی این جلسات در مسائل مختلف احکام، عقاید و ... مناسب نبوده و گاهی انحرافی است.

وی اعلام کرد: حوزه علمیه خواهران در کنار تمام فعالیت های علمی، دینی و ... باید از این مراسمات غافل نشده و مدیریت آنها را به عهده بگیرد، زیرا ساماندهی این برنامه ها باید با خواهران  مهذّب و عالم حوزه های علمیه و کارشناسان دینی و اعتقادی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهسواری اضافه کرد: یکی از گروه های انحرافی که در قالب جلسات خانگی فعالیت می کنند، جریان یمانی است که با اسم و ادعای نیابت و نماینده امام زمان(عج) وارد این جلسات شده و بیشترین افرادی که دچار این انحراف شده اند، بانوان هستند، بنابراین حوزه علمیه خواهران نسبت به این امر نیز رسالت مهمی داشته و باید در این برنامه های حضور یافته و پاسخگوی شبهات و انحرافات مطروحه باشد.

وی ادامه داد: دادسرای ویژه روحانیت دارای 4 وظیفه مهم است که مهمترین آن صیانت و پیشگیری از وقوع جرم در حوزه ها است، ما در این دادسرا به دنبال محکومیت و محاکمه طلاب نیستیم، بلکه هدف این است که با شناخت آسیب ها و مدیریت آنها، از وقوع جرائم در بین طلاب پیشگیری و بیشتر کار صیانتی کرده و تا آنجا که امکان دارد،پرونده ای برای طلاب به خصوص خواهران طلبه تشکیل نشود.

دادستان ویژه روحانیت مازندران و گلستان بیان کرد: به دلیل این که روحانیت مهمترین قشر تاثیرگذار اخلاقی در جامعه است و دشمن نیز با تمام امکانات تلاش می کند این قشر را از مردم دور کند، یک خلاف هم شایسته و در شان طلبه نبوده و بازتاب بدی در جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شهسواری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که یکی از برنامه های طلاب، ارائه تحقیقات پایانی و پایان نامه به حوزه علمیه است، باید به این نکته توجه داشته باشند که قانونگذار، مالکیت معنوی را محترم شمرده است، بنابراین اگر کسی بخواهد بدون ذکر منبع از نوشته دیگران استفاده کرده و ایده و نوشته کسی را بدون اجازه کپی کند، سرقت ادبی بوده و عنوان مجرمانه دارد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha