شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سرتیپ الهامی

حوزه/ جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان این‌که پدافند هوایی اولویت واقعی است،گفت: تاکید مقام رهبری نسبت به تقویت پدافند هوایی، حکمی ولایی بوده و تکلیفی که فراروی همه قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، امیرسرتیپ‌ علیرضا الهامی جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه فرماندهی ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی و فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور در بیرجند، اظهار کرد: این یک توفیق بزرگ است که در این مقطع تاریخی حساس،فرصت خدمتگزاری به اسلام و انقلاب برای ما فراهم شده که باید آن را قدر بدانیم و از ثانیه‌ ثانیه آن استفاده کنیم؛ مهم نیست در کجا و چه لباسی هستیم،مهم فرصت خدمتگزاری است و خداوند متعال در روز قیامت در خصوص عملکرد ما، از ما جواب خواهد خواست.

وی با تاکید بر این‌که باید فرصت را مغتنم بشماریم، تصریح کرد: خدای کریم در قرآن به ما اشاره کرده و وعده نصر داده شده است و اجازه داده که کسانی که مورد ظلم قرار می گیرند از خود دفاع نمایند و این یک اصل مهم است.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تاکید کرده که هر کس در هر جایی هست نقش خود را به گونه‌ای تنظیم کند که در مقابل دشمنانی که دندان تیزکرده اند از این مرز و بوم دفاع کند.

الهامی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر هم‌افزایی،همراهی و همکاری همه بخش‌ها تاکید کرده‌اند و بدون هم‌افزایی به جایی نمی رسیم و این موضوع باعث دو دستگی می‌شود.

وی با بیان این‌که مقام عظمای ولایت سال هاست که در مورد اولویت بودن پدافند هوایی تاکید می‌کنند که نباید از اهمیت این موضوع غفلت شود، ابراز کرد: سردار رشید نیز بارها در صحبت‌هایشان گفته اند که رهبر معظم انقلاب در یک بازه زمانی بیش از ۶۰۰مرتبه در مورد پدافند هوایی هشدار داده‌اند.

الهامی یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها در جلسات خصوصی و عمومی‌،موضوع پدافند هوایی را مطرح کرده اند و در جایی از آن به عنوان اولویت یاد کرده اند و فرموده‌اند "چنانچه به پدافند هوایی به عنوان اولویت نگاه نکردید گناهکار هستید‌‌"و این تاکید معظم‌له، یک حکم ولایی است که برای همگان وظیفه‌ و تکلیف مشخص می‌کند.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد: بایستی دست به دست هم بدهیم و کنار هم دوشا دوش یکدیگر همانند سالهای دفاع مقدس که خون دادیم ولی وجبی‌ از خاک این مرز و بوم را به دشمن ندادیم عمل کنیم.

الهامی ادامه داد: به ۴۰سالگی انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم چیزی که دشمنان آن طرف مرزها با خود آرزو می کردند که ای کاش هرگز ملت شریف ایران ۴۰سالگی انقلاب را نبیند.

وی بیان کرد: امسال به کوری چشم دشمنان و استکبار جهانی، ۴۰سالگی انقلاب را جشن خواهیم گرفت و به دشمنان ثابت خواهیم کرد که هیچ مانعی نمی‌تواند بر سر راه پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی قرار بگیرد.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)تبیین کرد:باید به دنیا بگوئیم این همان انقلاب اسلامی است که خیلی‌ها برای آن نقشه کشیده بودند.

الهامی مطرح کرد: امیر تجدد در دوران خدمت سه ساله‌شان اقدامات مهم و موثری در استان خراسان‌جنوبی انجام داده‌اند و هماهنگی،هم‌افزایی و همراهی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند را به درستی اجرایی کرده‌اند.

مرز افغانستان امنیت خراسان جنوبی را تهدید می کند

علی اکبر عباسی تجدد فرمانده سابق پدافند هوایی شرق کشور نیز در این مراسم خاطرنشان کرد:بنده افتخار داشته‌ام که ۵سال در خراسان بزرگ و خراسان جنوبی خدمت کنم.

وی با بیان این‌که خراسان پر از نعمتی است که به واسطه وجود امام رضا(ع)بر همگان  ارزانی شده است، اذعان داشت: خراسان،سرزمینی است که مخلصین منطقه در آن خدمت می‌کنند،ر در این استان خورشید از کشوری(افغانستان) طلوع می کند که مرکز ناآرامی‌ها است، ناامنی‌های منطقه در افغانستان باعث شده که امنیت این استان تهدید شود و وجود نیروهای نظامی و انتظامی و تلاش آنان در راستای برقراری امنیت، از ضروریات است.

وی ادامه داد: اگر امنیت نباشد توسعه نیست و نیروهای مسلح با این لباسی که پوشیده اند برای جاری بودن امنیت جان و خون خودشان را فدا می‌کنند.

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور با اشاره به این نکته که مدت ۵ سال در این استان خراسان مسئولیت حفظ امنیت آسمان را عهده‌دار بوده ام، تبیین کرد: رهبری در همه جلسات شان همواره بر اولویت پدافند هوایی تاکید داشته‌اند و این موضوع اهمیت بسزایی دارد و باعث شده که جوانان دلاور این مرز و بوم شب و روز بیدار بمانند تا امنیت این آب و خاک خدشه‌دار نشود.

عباسی تجدد اضافه کرد: شاید خیلی از مردم این استان و یا کشور اهمیت پدافند هوایی را متوجه نشوند ولی همگان باید بدانند که پدافند هوایی به عنوان یک ماموریت مهم خویش، همه چیز را رصد می‌کند و اجازه نمی‌دهد که پرنده‌ای از این آب و خاک  عبور کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت کار مرزبانی در حفظ امنیت،گفت: از دیدگاه بنده مرزبانی بیشترین اهمیت را دارد چراکه مرزبانان نزدیک‌ترین افراد به دشمن هستند و در واقع می‌توان گفت که نظامی‌تر از مرزبانی نیست چرا که آنان به دل دشمن نفوذ می کنند.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha