جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اساتید در حوزه علمیه، جنبه نرم‌افزاری داشته و بدنه مؤثر امور آموزشی، تربیتی و سیاسی هستند، ازاین‌رو انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع اساتید حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی، اخلاقی و تهذیبی در حوزه علمیه، اظهار کرد: باید پرداختن به مباحث اخلاقی و تهذیبی به‌صورت جدی در مدارس علمیه پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه لازم است در این راستا اساتید و علمای حوزوی به طلاب مشاوره و راهنمایی بدهند، افزود: یکی از آسیب‌هایی که در این زمینه مطرح است، این است که استاد در حوزه علمیه درسش را ارائه داده و کاری به مباحث تربیتی و همراهی طلاب در مدرسه نداشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به ضرورت انس بیش از پیش طلاب با قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، اظهار کرد: علی‌رغم اقدامات بسیار عالی و تحولی که در سیستم آموزشی حوزه به‌عنوان درس‌نامه نهج‌البلاغه تعریف شده، اما از اساتید انتظار داریم در متن دروسی که متکفل امر تدریس هستند در قالب مثال، تمرین و پژوهش استفاده طلاب از قرآن و نهج‌البلاغه را افزایش داده و توجه آن‌ها را به معارف و مباحث اندیشه‌ای این ذخیره‌های گران‌بهای اخلاقی و اعتقادی جلب کنند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اساتید در حوزه علمیه جنبه نرم‌افزاری داشته و بدنه مؤثر امور آموزشی، تربیتی و سیاسی هستند، از این‌رو انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور داشته باشند.

وی افزود: با توجه به وضعیت خاص و بسیار مهمی که کشور در آن به سر می‌برد و با در نظر گرفتن تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، امسال باید فعالیت‌های حوزویان و روحانیان بسیار بیشتر و مؤثرتر از سال‌های گذشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha