جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرادبیگی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با تأکید براین که وحدت میان حوزه و دانشگاه باید جنبه عملیاتی به خود بگیرد و از حالت شعاری خارج شود، تصریح کرد: تعامل و ارتباط نزدیک این دو مرکز علمی باید دائمی و در طول سال باشد، نه محدود به روز وحدت حوزه و دانشگاه.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در جمع دانشجویان علوم پزشکی استان ایلام، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره بر ضرورت وحدت و همبستگی میان حوزه و دانشگاه تأکید داشتند و تعامل و ارتباط سازنده این دو مرکز علمی کشور موجب رشد و تعالی کشور در عرصه های مختلف خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه ایلام افزود: در گذشته اختلافاتی میان حوزه و دانشگاه بود، اما عده‌ای در دانشگاه و حوزه مجاهدانه عمل کردند تا این اختلافات کمتر شود.

وی ادامه داد: دین باعث تقویت روحی و جسمی انسان می‌شود و بسیاری از پزشکان بزرگ ایرانی برای رسیدن به هدف خود بر این باورند که دین باعث تقویت روحی و جسمی آنها در انجام فعالیت های می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی افزود: جریان حوزه و دانشگاه مکمل هم و به دنبال سعادتمندی جامعه هستند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به این که دشمن همواره به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان این دو مرکز علمی و دینی مهم کشور بوده، خاطرنشان کرد: امام راحل با نامگذاری روزی به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه، بسترهای لازم را برای وحدت میان این دو مرکز علمی فراهم کردند.

وی در ادامه با بیان این که ایجاد تفرقه و اختلاف میان حوزویان و دانشگاهیان همواره جزء راهبردهای اصلی دشمن برای تضعیف انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: این تلاش ها امروز و در آستانه دهه چهارم انقلاب نیز از سوی دشمن دنبال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با تأکید براین که وحدت میان حوزه و دانشگاه باید جنبه عملیاتی به خود بگیرد و از حالت شعاری خارج شود، افزود: تعامل و ارتباط نزدیک این دو مرکز علمی باید دائمی و در طول سال باشد نه محدود به روز وحدت حوزه و دانشگاه.

مدیر حوزه علمیه ایلام، حوزه و دانشگاه را دو بال پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رسیدن به قله های پیشرفت نیازمند همراهی و همکاری سازنده میان حوزه و دانشگاه است.

در پایان این جلسه دانشجویان سؤالاتی مطرح کردند و مدیر حوزه ایلام به آنها پاسخ داد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha