جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه کنگاور در جمع مبلغین

حوزه/ امام جمعه کنگاور گفت: امروز سبک زندگی قرآنی نه فقط در بحث سلامتی بهترین سبک است، بلکه موثرترین درمان برای تمامی مشکلات بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند در گردهمایی ماهیانه روحانیون شهرستان کنگاور که با حضور مهندس کاظمی، کارشناس شبکه بهداشت کنگاور و با موضوع «سبک زندگی قرآنی و اهمیت سلامتی» برگزار شد، با تمسک به آیه 31 سوره مبارکه اعراف که می فرماید:«...وكُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ»، گفت: توجه عمیق به آیات قرآن، موجب پی بردن به شگفتی های سلامت روح و روان و مسائل پزشکی است.

وی در ادامه با اشاره به کلام گهربار رسول الله(ص) که می فرماید:«المِعدَة بیت کلِّ داءٍ، وَ الحَمِئَة رَاس کلِّ دَواءٍ» معده مرکز و خانه هر دردى است، و پرهیز و اجتناب(از غذاهاى نامناسب و زیاد خوری) اساس و رأس هر داروى شفابخش است، افزود: برخلاف میل تخریب کنندگان اعتقادات مردم، پزشکان حاذق دنیا سر تعظیم در برابر احادیث بهداشتی پیامبر(ص) فرو می آوردند.

امام جمعه کنگاور با اشاره به آیات قرآن که بیش 1100 آیه به مسائل طبی و پزشکی اشاره داشته اند، اظهار کرد: یکی از دانشمندان پزشکی گفته من آیاتی از قرآن کریم را که با علوم پزشکی در ارتباط است را از همان کودکی فرا گرفته ام.

امام جمعه کنگاور با تاکید بر اینکه امروز سبک زندگی قرآنی نه  فقط در بحث سلامتی بهترین سبک است، گفت: سبک زندگی قرآنی موثرترین درمان برای تمامی مشکلات بشر است.

حجت الاسلام لروند در پایان گفت: عسل، شیر و گوشت پرندگان بصورت ارگانیک مایه سلامتی هستند.

در بخش پایانی این جلسه، مجید مهندس کاظمی کارشناس شبکه بهداشت کنگاور، نکات مهمی را درباره سلامت بیان کرد و گفت: از شما روحانیان و مبلغین عزیز درخواست داریم عواقب بیماری های خطرناکی چون ایدز و هپاتیت را در مساجد برای مردم اطلاع رسانی کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha