شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ثبت دقیق اسناد و املاک مردم جامعه حق‌الناس است، ازاین‌رو اگر با دقت این امر صورت نگیرد می‌تواند جامعه را دچار تباهی و فساد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان، اظهار داشت: روند روبه رشد توسعه ثبت باید سرعت بگیرد تا روزی شاهد مجموعه‌ای مدرن باشم که مردم کمتر دچار گرفتاری‌های تشریفات اداری شوند و در کمترین زمان امور اداری آن‌ها انجام شود.

امام‌جمعه بجنورد افزود: اگر اختلافات ملکی در ادارات و دفاتر ثبت با دقت پیگیری شود موجب آرامش و امنیت اجتماعی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ثبت بدون اشکال می‌تواند امنیت و آرامش و تعامل اجتماعی را به وجود آورده و از تنش‌های مخرب اجتماعی جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند تأثیر بسزایی در خوش‌اخلاقی جامعه داشته باشد، انجام کارهای اداری در کمترین زمان ممکن است، ازاین‌رو باید دولت الکترونیک این خدمت را به مردم جامعه هدیه کرده و از تشریفات اداری بکاهد.

وی افزود: کار ثبت اسناد و املاک تنها کار فیزیکی نیست، بلکه کاری مهم و امنیت ساز در جامعه است، چراکه اسناد ثبتی می‌تواند فصل الخطاب بسیاری از مجادلات و دعواهای فردی و قبیله‌ای باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان این‌که خداوند در قرآن می‌فرماید تمامی امور مردم در کتاب‌هایی ثبت می‌شود، افزود: کار ثبت و نوشتن معاملات همواره در اسلام مورد نظر بوده و حتی از ابتدای خلقت انسان‌ها وجود داشته است، به‌گونه‌ای که خداوند نخستین ثبت‌کننده است.

وی با بیان اینکه ثبت کاری دقیق و حق‌الناس است، اظهار کرد: اگر این امر به‌خوبی و با دقت لازم انجام نشود و حتی یک وجب از املاک فردی بی‌حساب به دیگری داده شود، در آخرت مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خصوص اهمیت ثبت در مسائل اعتقادی و اجتماعی جامعه، گفت: یک خطا در امر ثبت می‌تواند حرام و حلال را باهم آمیخته کند و اگر حلال و حرام مردم باهم آمیخته شود جامعه به تباهی و فساد کشیده خواهد شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات به‌روز سازمان ثبت‌اسناد و املاک، افزود: باید حفظ حقوق مردم و امانت‌داری از مهم‌ترین ارکان ثبت‌اسناد و املاک باشد تا در جامعه دینی کمترین اختلاف و اجحاف حقوق دیگران مشاهده نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha