پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدوی ارفع

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با تشریح اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای تحقق شعار حوزه انقلابی و تحولی، گفت: در این زمینه مجموعه فعالیت‌های حوزه علمیه خراسان تحت دو مدل حوزه درون‌زا و برون‌گرا انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی، به تشریح اقدامات و برنامه های حوزه علمیه خراسان پیرامون تحقق شعار حوزه انقلابی و تحولی پرداخت.

وی با بیان اینکه تاکنون از این منظر برکات خوبی عاید حوزه علمیه خراسان شده، خاطرنشان کرد: در مجموعه مدیریت حوزه علمیه خراسان، برای دستیابی به حوزه تحولی و انقلابی مدلی طراحی شد تا بتوانیم به این اهداف و مطالبات رهبر معظم انقلاب برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارفع ادامه داد: در این مدل حوزه درون‌زا برای پاسخ‌گویی به نیازهای درونی حوزه و حوزه برون‌گرا برای پاسخ به نیازهای جامعه و بین‌الملل تعریف شده است.

وی افزود: در حوزه درون‌گرا که باید بیشتر پاسخگوی نیازها و مسائل داخل حوزه باشد، مدل آن را در قالب دانش‌محور و قرارگاهی تهیه کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارفع با بیان اینکه در این زمینه هفت قرارگاه محوری تهیه شده است، ادامه داد: قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری، قرارگاه ادبیات، قرارگاه حکمت و کلام، قرارگاه تبلیغ و ارتباطات، قرارگاه اخلاق و تربیت، قرآن و عترت و قرارگاه سیاست و جامعه مجموعه هفت قرارگاه دانش‌محور حوزه علمیه خراسان است که در سه سطح عمومی، تخصصی و نخبگانی برای خواهران و برادران و اساتید و طلاب برنامه‌ریزی کرده و فعالیت‌ها و دوره‌هایی را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: در حوزه برون‌گرا برای پاسخگویی به مسائل بیرونی مدل را مسئله محور در نظر گرفته‌ایم، به‌گونه‌ای که مجموعه مسائل مورد نیاز نظام و بین‌الملل را مدنظر قرار داده و در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز مدل اجرایی خود را تعریف کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارفع با بیان اینکه در این راستا شش هیئت اندیشه‌ورز تعریف شده‌اند، افزود: هیئت اندیشه‌ورز اسلام ادیان و ارتباطات میان فرهنگی، اقتصاد و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، حوزه؛ خانواده و سبک زندگی اسلامی، حوزه؛ هنر و رسانه و فضای مجازی، دین و سلامت و حوزه؛ جامعه نظام و تمدن اسلامی شش هیئت اندیشه‌ورزی هستند که در حوزه علمیه خراسان فعال شده‌اند.

وی اضافه کرد: مجموعه جلسات و نشست‌های تخصصی این هیئت‌های اندیشه‌ورز از سال گذشته در محدوده مشهد شروع شده و قرار است امسال در سطح سه استان خراسان توسعه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha