سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت نقش زنان در جامعه، گفت: به دولت پیشنهاد می‌کنم برای رسیدگی به امور بانوان که نیمه مؤثر جامعه هستند وزارتخانه‌ای تحت عنوان وزارتخانه امور بانوان تأسیس و راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی، اظهار کرد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، ازاین‌رو باید برای این جمعیت برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام شود.

امام‌جمعه بجنورد افزود: بانوان بیشتر از هر قشری در جامعه در معرض آسیب هستند و از مواردی که پیامبر اسلام(ص) برای آن اظهار نگرانی کرده است همین بانوان و جوانان جامعه دینی هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: دشمنان از دو مسیر در حال تخریب جامعه دینی و نظام اسلامی هستند؛ به‌گونه‌ای که اولین هدف آن‌ها زنان و دومین هدف آن‌ها ضربه زدن به جوانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید برای دو گروه بانوان و جوانان برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

وی افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال به فساد کشیدن جامعه بانوان و جوانان است، به همین دلیل لازم است در این راستا به جوانان و بانوان هشدارها و آگاهی‌های لازم داده شود تا بتوانند با منطق و عقل نه بر پایه احساسات تصمیم بگیرند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: اگر افراد جامعه به‌ویژه جوانان و بانوان انحرافی فکر کنند جامعه به تباهی کشیده خواهد شد.

وی با طرح این پیشنهاد که وزارتخانه‌ای تحت عنوان وزارتخانه امور بانوان تأسیس شود، اضافه کرد: یکی از مسائلی که نمایندگان مجلس می‌توانند پیگیری کنند راه‌اندازی وزارتخانه بانوان است تا با استفاده از بانوان خلاق و متعهد بتواند مسائل و آسیب‌های این قشر را رفع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید آموزش‌های لازم به زنان در مسائل اجتماعی و امنیتی داده شود تا کمتر دچار آسیب شوند.

وی با بیان اینکه زنان نیمه بسیار مؤثر جامعه هستند، تأکید کرد: اگر بانوان از آگاهی بالایی برخوردار باشند در مدیریت خانواده و جامعه مؤثر خواهند بود و امنیت اجتماعی در جامعه حاصل می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد گفت: رشد شخصیت در دختران به معنای تشخیص مصلحت و مفسده خود است، ازاین‌رو باید خود دختر بتواند صلاح و فساد خود را شخصاً تشخیص دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: یکی از آسیب‌هایی که در حال حاضر قشر بانوان را تهدید می‌کند ازدواج‌های زودهنگام است، در حالی که باید در ازدواج‌ها علاوه بر بلوغ شرعی، رشد جسمی و عقلی دختران هم در نظر گرفته شود تا آسیب‌های آینده آن کمتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha