سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: تحصیل و تدریس این شهید والامقام در دو محیط آموزشی حوزه و دانشگاه، سبب شد تا اندیشه وحدت میان این دو مرکز علمی از مهم ترین دغدغه های فکری او شود و سرانجام نیز در این راه به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، عصر امروز در نشست تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه که در مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد، گفت: تدریس درس فلسفه با زبانی ساده و به شیوه ای در خور فهم نسل جوان و متناسب با مقتضیات زمان به عهده شهید مفتح بود.

وی ادامه داد: این شخصیت حوزوی و دانشگاهی کلاس های مختلفی در رشته های تفسیر قرآن، نهج البلاغه، اصول عقاید، فلسفه، تاریخ ادیان، جامعه شناسی، و ... در سطح خواهران و برادران تشکیل داد که در ارتقای میزان آگاهی دینی و تقویت شعور سیاسی قشرهای مختلف بسیار اثرگذار بود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین افزود: شهید مفتح از شخصیت های برجسته علمی محسوب می شد و از او تألیفات با ارزشی در مباحث فلسفی، کلامی و اعتقادی بر جای مانده که امروز حوزویان ودانشگاهیان از آنها به خوبی استفاده می کنند.

وی با بیان این که شهید مفتح علاوه بر برگزاری جلسات تفسیر در مساجد و ارتباط با دانشجویان و حوزویان، در گسترش علوم اسلامی نیز تلاش فراوان داشت، اظهار کرد: ایشان از پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه بود و یقین داشت که اگر این دو مجموعه در زمینه های مختلف همراه و همدل باشند می توانند کشور را به پیشرفت برسانند، لذا بیشترین تلاش را برای نزدیکتر کردن این دو کانون انجام داد.

مسئول نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین عنوان کرد: تحصیل و تدریس این شهید والامقام در دو محیط آموزشی حوزه و دانشگاه، سبب شد تا اندیشه وحدت میان این دو مرکز علمی از مهم ترین دغدغه های فکری او شود و سرانجام نیز در این راه به شهادت رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha