شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: شهید مفتح قشر دانشگاهی را با حوزوی و قشر حوزوی را با دانشجویان به خوبی پیوند زد و همین عامل باعث شد که مورد خشم و غضب دشمنان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مسعود انصاری، در جمع طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای روحانی بویژه شهید مفتح، گفت: شهید مفتح قشر دانشگاهی را با حوزوی و قشر حوزوی را با دانشجویان به خوبی پیوند زد و همین عامل باعث شد که مورد خشم و غضب دشمنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: این عالم مجاهد در جهت تقویت مبانی اعتقادی دانشگاه و دانشجویان در اوایل انقلاب اسلامی نقش برجسته ای ایفا کرد و با شایستگی توانست این دو قشر فرهیخته حوزویان و دانشگاهیان را در تمام برنامه های سیاسی، اعتقادی و علمی همراه و همدل کند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: شهید مفتح در همه فعالیت ها و برنامه های مختلف علمی ـ فرهنگی خود، جنبه سیاسی امور را هم در نظر داشت و به همین دلیل در دوران رژیم طاغوت  بارها زندانی شد.

وی در ادامه با بیان این که تا زمانی وحدت علمی و عملی حوزه و دانشگاه برای دفاع از اسلام و انقلاب اثرگذار باشد، توطئه های شوم دشمنان و استکبار جھانی به جایی نخواھد رسید، ابراز داشت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب ارتقای علمی کشور و تقویت بنیان های دینی جامعه می شود و باید این دو مجموعه مهم در زمینه فرهنگ سازی نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ھا باید در برگزاری کرسی ھای آزاد اندیشی بسیار جدی باشند و نباید اجازه دھیم که بین این دو نھاد فاصله ایجا د شود.

وی اظهار کرد: دشمنان همیشه در تلاش هستند که این دو کانون اصلی را مورد هدف قرار دهند، البته خوشبختانه حوزویان و دانشگاهیان فرهیخته و با بصیرت به خوبی هوشیار بوده و اجازه نخواهد داد که دشمنان به اهداف مورد نظر خود برسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha