پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علوی مقدم

حوزه/معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبیخواستار اولویت‌بندی نیازهای مناطق محروم شد و تصریح کرد: در شرایط کنونی اولویت‌بندی از مناطق محروم وجود ندارد که اقداماتی به‌صورت یکجا و منسجم انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، سید مجتبی علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی، بعدازظهر امروز در کارگروه ایجاد، هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه‌های بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که توجه به مناطق محروم از دغدغه‌های موجود و قابل‌توجه است، اظهار کرد: بایستی از انجام اقدامات جزیره‌ای در راستای محرومیت‌زدایی در جامعه پرهیز شود.

وی خواستار اولویت‌بندی نیازهای مناطق محروم شد و تصریح کرد: در شرایط کنونی اولویت‌بندی از مناطق محروم وجود ندارد که اقداماتی به‌صورت یکجا و منسجم انجام شود.

علوی مقدم با تأکید بر این‌که همه دستگاه‌های اجرایی استان اولویت برنامه‌هایشان در راستای محرومیت‌زدایی را به استانداری ارائه دهند، خاطرنشان کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی به اشتراک گذاشته و موردبحث و بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بابیان این‌که باید طرح‌های تهیه شده به مرحله اجرا برسد، ابراز کرد: اگر طرح‌ها تنها در مرحله علمی بماند و وارد عرصه عمل نشود به‌طور یقین به طرح کتابخانه‌ای تبدیل شده و در گوشه اتاق به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ضمن اشاره به این‌که در برخی از روستاها بیشتر به ابعاد فرهنگی و زیرساخت‌ها پرداخته شده، اما خدمات آموزشی نادیده گرفته شده، تبیین کرد: می‌طلبد تمامی نیازهای روستاییان در محرومیت‌زدایی‌ها دیده شده و مورد توجه جدی قرار گیرد.

علوی مقدم با اشاره به این مهم که باید طرح‌ها قبل از اجرا مورد مطالعه دقیق قرار گیرد، ادامه‌ داد: ۲۰ درصد از طرح‌های تفضیلی شهری در خراسان‌جنوبی اجرایی نشده، چراکه کاربردی نبوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین به نیازهای استان خراسان‌جنوبی اشاره‌ کرد و گفت: بایستی در راستای ایجاد کشتارگاه صنعتی دام، سرمایه‌گذار جذب شود.

وی ضمن تأکید بر افزایش سرانه مطالعه در استان، اذعان داشت: در شرایط کنونی وضعیت سرانه مطالعه خراسان‌جنوبی رضایت‌بخش نبوده و باید بیشتر در این زمینه تلاش شود.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha