چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه علمای دین، خدمتگزار مردم هستند، گفت: روحانیت در طول تاریخ مدافع حقوق مردم بوده‌اند و همواره افتخارش بر این بوده که سنگری برای هدایت، پیگیری مسائل و مشکلات مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در آیین تودیع و معارفه امام جمعه هندیجان، با تجلیل از مردم غیور و ولایتمدار هندیجان، اظهار داشت:

امام جمعه اهواز، ضمن تشکر از خدمات حجت الاسلام ساری اصل امام جمعه پیشین هندیجان، گفت: ایشان چندین سال، مسئولیت سنگین امامت جمعه را به عهده داشتند و زحمات فراوانی کشیدند که جا دارد از این روحانی معزز، تشکر و قدردانی کنیم.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به وظایف، روحانیت گفت: روحانیت در طول تاریخ مدافع حقوق مردم بوده‌اند و همواره افتخارش بر این بوده که سنگری برای هدایت، پیگیری مسائل و مشکلات مردم باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع)، بیان کرد: علمای شیعه را بشناسید! علمای شیعه با علمای دیگر مذاهب و ادیان تفاوت دارند؛ چراکه علمای دیگر مذاهب کارمند و حقوق‌بگیر دولت‌ها بوده و اگر حقوق نگیرند، کاری برای دین مردم انجام نمی‌دهند، اما علمای شیعه افتخارشان و امتیازشان این است که حقوق‌بگیر دولت‌ها نیستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، تصریح کرد: از ویژگی‌های برجسته علمای شیعه، «کار برای خدا»، «پیگیری مسائل و مشکلات مردم»، «خدمت به محرومین» و.... است که همه این‌ها برای رضای خدا بوده و خداوند نیز کفیل زندگی آن‌هاست.

آیت الله موسوی جزایری، در ادامه یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته علمای شیعه را قناعت، زهد و اعراض از دنیا دانست و گفت: این‌ها مشخصات علمای ربانی است که در طول تاریخ مشعل فروزان و منشأ افتخار تشیع بوده‌اند.

امام جمعه اهواز در پایان با بیان اینکه در مصائب و شداید امام زمان(ع) به کمک علما می‌رسد، اذعان کرد: امام زمان در نامه‌ای به شیخ مفید می‌نویسند که «ای شیخ مفید در خانه را بازکن و در خدمت مردم باش هر وقت از جانب شما کوتاهی صورت گرفت ما جبران می‌کنیم. اگر ما تا به الآن مراقب شما نبودیم، دشمنان شمارا نابود کرده بودند» و این نشان از توجه خاص حضرت ولی‌عصر(عج) به علمای دین است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha