پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تسهیلات جدیدی برای زائران معلول در خانه خدا در نظر گرفته شده

حوزه/ قرآن مجید و دیگر جزوات مذهبی به خط بریل (زبان اشاره برای نابینایان) و صندلی های چرخدار برقی برخی از ویژگی های جدید در مکه و مدینه برای کمک به زائران معلول برای اجرای مراسم عبادی حج و عمره هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از البوابه، عربستان سعودی اخیرا تسهیلات جدیدی برای زائران معلول در خانه خدا قرار داده است.

قرآن مجید و دیگر کتب دینی به خط بریل (زبان اشاره برای نابینایان) و صندلی های چرخدار برقی برخی از ویژگی های جدید در مکه و مدینه برای کمک به زائران معلول برای اجرای مراسم عبادی حج و عمره هستند. به علاوه یک قلم که به برای قرآن خوانی استفاده می شود برای کسانی که قابلیت حمل و نگهداری قرآن را ندارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

یک مقام ریاست در امور اماکن مقدس مکه و مدینه ضمن بیان اینکه افراد دارای معلولیت که به سفر حج می روند «اشخاصی با انگیزه و با قدرت ویژه» محسوب می شوند، اعلام کرده که این خدمات برای راحتی آنان و جلوگیری از حوادث در نظر گرفته شده اند.

ورودی های مشخص و اختصاصی، مترجمان زبان اشاره برای کسانی که اختلالات شنوایی یا گفتاری دارند، عصاهای ویژه نابینایان یا کسانی که مشکل بینایی دارند و وسایل نقلیه الکتریکی برای انجام مراسم مذهبی به ویژه طواف از دیگر تسهیلات در نظر گرفته برای مراسم حج می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha