پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هادی محمودنژاد

حوزه/ معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ضمن تقدیر از تلاش دستگاه‌های دولتی و مردمی در راستای خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر گفت: طی این ایام به مناسبت رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت بیش از یک هزار و ۷۰۰ خادم برای ارائه خدمت به زائران بسیج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هادی محمودنژاد طی گفت‌وگویی فرا رسیدن سالروز رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت را تسلیت گفت و اظهار کرد: امسال ۲۷ آذرماه با سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت هم‌زمان شده است و آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با همت خادمان و ارادتمندان مراسم‌های عزاداری را با شکوه و عظمت خاص برگزار خواهد کرد.

وی از برگزاری مراسم شب رحلت شهادت‌گونه در شبستان امام خمینی(ره) یاد کرد و افزود: دسته عزاداری هیأت‌های مذهبی استان قم برپا و مردم انقلابی قم در میدان آستانه تجمع خواهند داشت و بعد از آن نیز اقامه عزا در شبستان امام خمینی(ره) دنبال خواهد شد.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) یادآور شد: امسال همانند سال‌های گذشته دسته عزای خادمان و عزاداران حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در صبح روز رحلت شهادت‌گونه ایشان از بیت‌النور به سمت صحن امام رضا علیه‌السلام حرکت و در کنار زائران حضرت در این صحن تجمع خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری مجلس عزای ویژه آذری‌زبان‌ها در حرم مطهر عنوان کرد: در روز رحلت شهادت‌گونه نیز مراسم‌های ویژه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

محمودنژاد ادامه داد: هم‌زمان با شام رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم دعای توسل و آیین شمع‌گردانی با حضور بیش از دو هزار خادم، مراجع تقلید و سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم سالگرد شهید مهدی ایمانی خادم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و شهید مدافع حرم با این ایام هم‌زمان شده است که برای این شهید نیز مراسم ویژه‌ای درنظر گرفته شده است.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه در ایام رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت دستگاه‌هایی مختلف استانی و مردمی برای بزرگداشت سالروز رحلت شهادت‌گونه بسیج شده‌اند، گفت: با برگزاری مراسم‌های ویژه و خاص و تبلیغات محیطی گسترده چهره شهر و استان قم تغییر یافته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم کشور عراق نیز در نقاط مختلف شهر مقدس قم طی این ایام به دنبال خدمت به زائران هستند، تصریح کرد: این اقدام آن‌ها نشان‌دهنده ارتباط متقابل مردم عراق و ایران است که از اربعین و کربلا به سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و شهر مقدس قم رسیده است؛ این اتحاد، همدلی می‌آورد و به ثبات منطقه کمک می‌‌کند.

محمودنژاد ضمن تقدیر از تلاش دستگاه‌های دولتی و مردمی در راستای خدمت‌رسانی به زائران حرم بانوی کرامت گفت: طی این ایام نیز بیش از هزار و ۷۰۰ خادم برای ارائه خدمت به زائران و مجاوران حرم مطهر بسیج شده‌اند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha