پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست مدیران حوزه علمیه و صداوسیمای خراسان شمالی

حوزه/ در پی توافق حوزه علمیه و صداوسیمای خراسان شمالی، از این پس پنجشنبه‌شب‌ها بخش ویژه اخبار حوزوی از شبکه استانی «اترک» به روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حمید قربانی جم، مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی، عصر امروز در نشستی با مدیر و مسئولان حوزه علمیه استان، با اشاره به ضرورت تقویت تعامل و ارتباط بین حوزه علمیه و صداوسیما، اظهار کرد: از علما و اساتید حوزوی انتظار داریم در راستای ارتقای بعد معارفی و معنوی برنامه‌ها بیش از گذشته به صداوسیما کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به قرار داشتن در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب با محوریت علما و روحانیان شکل گرفت و به پیروزی رسید، ازاین‌رو انتظار می‌رود در چهل‌سالگی انقلاب حضور مجموعه حوزویان در برنامه‌های صداوسیما به‌صورت چشمگیری افزایش یابد.

قربانی جم در ادامه با اشاره به تطابق وظایف حوزه علمیه با صداوسیما، افزود: تبیین مفاهیم دینی و اسلامی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی، حضور در عرصه‌های اجتماعی و وظایف مشابه ازجمله رسالت‌هایی است که به‌صورت توأمان بر عهده صداوسیما و حوزه علمیه نهاده شده، ازاین‌رو باید ارتباط تنگاتنگی بین این دو نهاد تقویت شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی در ادامه با اشاره به طراحی برنامه‌های جدید ازجمله برنامه‌های دینی و پوشش مناسبت‌های مذهبی در صداوسیمای استان، افزود: تلاش می‌کنیم درزمینهٔ عمق‌بخشی به برنامه‌های معارفی صداوسیمای خراسان شمالی بیش از پیش از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود هیئت اندیشه‌ورز در صداوسیمای استان، گفت: باید این هیئت با حضور شخصیت‌های حوزوی غنی‌تر شده و راهنمایی و مشاوره لازم را درزمینهٔ طراحی برنامه‌های سال 98 ارائه کند.

قربانی جم اضافه کرد: علاوه بر این به‌زودی مستندی از فعالیت‌های حوزه علمیه خراسان شمالی تهیه و به مردم و مخاطبان ارائه می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به پیشنهاد مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی مبنی بر ارائه اخبار حوزوی استان به‌صورت مجموعه خبری مجزا، اظهار کرد: به‌زودی بخش ویژه اخبار حوزوی پنجشنبه‌شب‌ها از شبکه استانی «اترک» به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha