پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۵۵۰۲۱۲۰

حوزه/دبیر کارگروه روستا و محرومیت زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در خراسان جنوبی گفت: براساس مکاتبه با رئیس کمیته امداد کشور، مقرر شد تا پایان اسفندماه ۱۴ هزار خانواده موردی را پذیرش کنیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، رضا سلم آبادی دبیر کارگروه روستا و محرومیت زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی، امروز در نشست روسای کارگروه های تخصصی و اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در استان، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به روستاها شده و اعداد و ارقامی که نگاه می کنیم در مقایسه با گذشته نشان از توجه بالا نسبت به روستاها است.

وی ادامه داد: در این زمینه باید هر سازمان سه روستا را مشخص کند تا اقدامات شاخصی که در آن سه روستا انجام شده است به تصویر کشیده شود.

دبیر کارگروه روستا و محرومیت زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی بیان داشت:30 روستای بدون برق با جمعیت زیر 10 خانوار داشتیم که 800 میلیون تومان اعتبار برایش گذاشتیم. همچنین تغییرات مسکن برای مددجویان و غیر مددجویان ساکن در 24 روستا انجام شده است.

اختصاص ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای حل مشکل کامل در سه روستا

وی اعلام کرد: مبلغ سه میلیارد و 600 میلیون تومان برای 3 روستای محروم از طرف کمیته امداد کشور واریز شده که از روستاهای منطقه «درح» شهرستان «سربیشه» انتخاب شده است.

دبیر کارگروه روستا و محرومیت زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی با ابراز امیدواری برای بهبود وضعیت در حوزه مسکن، لوازم ضروری زندگی، سرویس بهداشتی و دیگر موارد لازم برای خانواده های این سه روستا، گفت: در این سه روستا تابلویی نصب خواهیم کرد مبنی بر اینکه هم نیازهای ضروری شان حل شده و هم به توانمندی اقتصادی رسیده اند.

سلم آبادی عنوان کرد: 65 میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان در دو مرحله به کمیته امداد اختصاص پیدا کرد.

۶۰ درصد مراجعات مردم به کمیته امداد افزایش یافته است

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی وضعیت مردم را خیلی سخت کرده است، مطرح کرد: خیلی از خانواده ها بودند که در چند ماه قبل خانواده های نیازمندی نبودند ولی مراجعاتی که در امداد ثبت شد نشان داد که نزدیک به 60 یا 70 درصد بار مراجعات افزایش یافته است.

دبیر کارگروه روستا و محرومیت زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به مکاتبات با رئیس کمیته امداد کشور، مقرر شد تا پایان اسفندماه 14 هزار خانواده موردی را پذیرش کنیم که ظرف مدت ۲ هفته 88 درصد این مقدار جذب شده است.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: تاکنون 33 هزار خانوار در کل استان خراسان جنوبی تحت حمایت داشتیم که اکنون برای حمایت از 14 هزار خانوار جدید، در سه شیفت داریم کار می کنیم تا از کمکی که در پایان آذرماه می شود همه این خانواده ها بهره مند بشوند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha