پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ولایت ائمه معصومین مبدأ فوز و فلاح انسان است؛ مقام فائزون فقط به‌واسطه ولایت اهل‌بیت(ع) امکان‌پذیر است و فقط فائزون می‌توانند اصحاب جنت باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری امشب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) گفت: نبی گرامی اسلام در روایتی خطاب به حضرت علی علیه‌السلام در وصف فضیلت امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرماید اگر کسی دوست دارد هنگام ملاقات با خداوند در گروه فائزین باشد باید ولایت و محبت امام حسن عسکری(علیه السلام) را به دست بیاورد.

وی افزود: ولایت ائمه معصومین مبدأ فوز و فلاح انسان است و مقام فائزون فقط به‌واسطه ولایت اهل‌بیت(ع)  امکان‌پذیر است و بر اساس آیات قرآن کریم فقط فائزون می‌توانند اصحاب جنت باشند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اصحاب جنت در مقابل اصحاب نار هستند. بر اساس فرموده قرآن کریم اصحاب جنت به مقام فائزون می‌رسند و از ظلمات به سمت نور می‌روند و از تاریکی‌ها به توحید و بندگی هدایت‌شده و پاک می‌شوند و کافران به خداوند نیز به سمت ولایت طاغوت رفته و از نور توحید و بندگی و معرفت الهی به سمت غفلت، طغیان و صفات رذیله می‌روند و اصحاب نار می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تأکید کرد: اصحاب نار به‌تدریج مصاحب و هم‌نشین آتش جهنم می‌شوند و در حقیقت به آتش تبدیل می‌شوند و خودشان به‌گونه‌ای دیگر جهنم واقعی خواهند شد؛ چراکه باطن و نفس انسان‌های جهنمی دقیقاً عین آتش جهنم است برخلاف باطن انسان‌های مؤمن که هم پاک و هم پاک‌کننده و طاهر است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: عده‌ای از انسان‌ها هم بنده آتش هستند و تحت فرمان آتش جهنم فعالیت می‌کنند و دیگران را به  سمت جهنم هدایت می‌کنند؛ عده‌ای دیگر نیز اسیر آتش جهنم بوده درحالی‌که امکانات لازم در دنیا برای رهایی و آزادی از آتش جهنم برای انسان‌ها که همان ولایت ائمه معصومین هست فراهم‌شده است، اما آن‌ها تلاش نمی‌کنند که به این ولایت برسند.

وی گفت: وصول به ولایت اهل‌بیت(ع) مستلزم تحمل سختی‌هاست، فاصله گرفتن از ولایت خداوند و اهل‌بیت(ع) باعث می‌شود ولایت طاغوت در درون انسان حکم‌فرما شود. اصحاب نار تحت ولایت ائمه نار و اصحاب جنت تحت ولایت ائمه نور هستند؛ باطن جنت امام حق می‌باشد و باطن جهنم نیز امام نار هست و باعث می‌شود عده‌ای از انسان‌ها مبدأ آتش جهنم شوند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha