سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیین افتتاح ساختمان جدیدالاحداث حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهر اسلام‌آباد غرب

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه باید در حوزه‌های علمیه به تربیت نفوس اهمیت داده شود، گفت: طلاب باید با تزکیه نفس و تقوی درونی بر دیگران اثرگذار باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، در آیین افتتاح ساختمان جدیدالاحداث حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهر اسلام‌آباد غرب، ضمن تبریک به مناسبت امام حسن عسکری (ع)، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه همیشه منشأ اثر و مایه افتخار اسلام و مسلمین بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حاکمان در هرزمانی مجالست با علماء را حتی به‌اندازه یک ساعت مایه افتخار بدانید، گفت: علم و تقوی همیشه مشتری داشته و خداوند بهترین مشتری اهل علم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طلبگی به معنای آن است که با کمترین امکانات و سختی بتوان به درجات بالا رسید، گفت: تقریباً همه علمای بزرگ ما باکمی امکانات و سختی‌های فراوان و دوری از وطن به مقامات علمی رسیده و اثرگذار بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) یکی از همین افراد است که تربیت‌شده حوزه علمیه است و با تمام مشکلات و سختی‌های زمان تحصیل دست‌وپنجه نرم کرده است، گفت: امام خمینی (ره) با توکل به خدا به چنان درجاتی رسید که توانست ابرقدرت‌های بزرگ جهان را به لرزه اندازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه باید در حوزه‌های علمیه به تربیت نفوس اهمیت داده شود، گفت: طلاب باید با تزکیه نفس و تقوی درونی بر دیگران اثرگذار باشند.

آیت‌الله علما با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید طوری برنامه‌ریزی علمی داشته باشند که 20 سال جلوتر از دیگران به مسائل نگاه کنند، گفت: حوزه‌های علمیه با حرکت راهبردی و آینده‌نگری علمی می‌توانند مانع به انحراف رفتن جامعه شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از مسائلی که باید روحانیون و طلاب در جامعه به آن بپردازند ادای واجبات الهی است، گفت: همان‌طور که امام حسن عسکری (ع) فرمودند «عابدترین مردم کسی است که واجبات خود را به‌صورت کامل انجام می‌دهد».

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در پایان با بیان حدیثی از امام حسن عسگری (ع) که فرمودند: «أَوْرَعُ النّاسِ مَنْ وَقَفَ عِنْدَ الشُّبْهَةِ، پارساترین مردم آن‌کسی است که از موارد گوناگون شبهه و مشکوک اجتناب و دوری کند»، گفت: کسی که اهل تقوی و با ورع تر از مردم است، هر جا شبهه وجود داشت توقف نماید.

لازم به ذکر است که ساختمان جدید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب در 3 طبقه که مجموعاً با زیربنای 2250 متر و ظرفیت 180 نفر طلبه خوابگاهی و... به برکت سفر مقام معظم رهبری ساخته‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha