پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه طلاب فردوس

حوزه/ ما به عنوان سربازان امام زمان (عج) و ولایت، باید گفتمان رهبر معظم انقلاب را گسترش داده و منویات و سخنان ایشان را تبیین دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ، حجت الاسلام والمسلمین بابایی، امام جمعه فردوس در جلسه طلاب و فضلای فردوس، بشرویه، سرایان و آیسک که یک شنبه، بیست و پنجم آذرماه برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) و ولایت، باید گفتمان رهبر معظم انقلاب را گسترش داده و منویات و سخنان ایشان را تبیین دهیم.

وی اظهار داشت: امیدآفرینی، گفتمان این روزهای مقام معظم رهبری است و وظیفه ماست که این گفتمان را گسترش داده و برای مردم تبیین و تکرار نماییم.

امام جمعه فردوس با تأکید بر اینکه امروز شبهات و سوالات بسیاری برای مردم وجود دارد که باید به خوبی به آن پاسخ داد، ابراز داشت: حضور روحانیت در منطقه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضروری است و زمینه برای حضور طلاب و فضلا در منطقه فردوس بسیار فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی خاطرنشان ساخت: تا به امروز قریب به یکصد یادواره شهدا در منطقه برگزار شده که برگزاری کنگره سرداران و دوهزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بیرجند آخرین برنامه بوده است.

وی تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی دو هفته قبل در خطبه ای به مباحث روز کشور پرداخته و گفتند که اگر به خاطر مشکلات و معضلات امروز کشور، نقص از قانون اساسی است، این نقائص را مطرح کنید و اگر نقص از ولایت فقیه است، ایشان چند سال است که فریاد اقتصاد مقاومتی سر داده و سکان دار رسیدگی به مشکلات مردم هست؛ پس مشکل از دولت است و باید ضمن عذرخواهی از مردم، برای آنان کار کنید.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رادمرد، امام جمعه آیسک در این جلسه اظهار داشت: ما باید این فرهنگ و اعتقاد را در میان مردم خود گسترش دهیم که اهل بیت(ع)، ملجأ و پشتیبان و کشتی نجات هستند؛ سوال اینجاست که آیا چنین اعتقادی در جامعه وجود ندارد که باید آن را گسترش دهیم؟ که در پاسخ باید گفت اگر به مباحث فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... نگاه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که این موضوع کمرنگ بوده و سیاست، مدیریت، اقتصاد و اجتماع ما بر این اساس نبوده و کم رنگ است.

امام جمعه آیسک خاطرنشان ساخت:

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد تصریح کرد: امروز مسائل عبادی بیشتر در میان مردم مطرح می شود که نیاز هم هست؛ اما باید در مسائل دیگر نیز ورود کرده تا بتوانیم جامعه ای سعادتمند داشته باشیم.

وی بیان داشت: خوشبختانه در دورانی نفس می کشیم که دارای نعمت انقلاب اسلامی بوده و رهبری داریم که سکان دار این کشتی است و باید خدای متعال را شاکر باشیم.

امام جمعه آیسک اظهار داشت: امروز نیازمند حضور طلاب و فضلا در منطقه هستیم تا شاهد پیشرفت مباحث اخلاقی، اجتماعی و ... مردم این خطه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد ابراز داشت: ما پس از استقرار در نمازجمعه شهر آیسک، پنج کارگروه قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی راه اندازی کرده و افرادی را ساماندهی نمودیم تا بتوانیم در این موضوعات کار کرده و فعالیت داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز فضایی در میان مردم ایجاد شده که بر روی فکر آنان کار کرده و نسبت به آرمان هایی انقلاب، شبهه و تردید را گسترش می دهند.

امام جمعه آیسک تصریح کرد: امروز نیازمند آن هستیم که به جای گسترش مباحث سیاسی صرف در جلسات گوناگون، مبانی انقلاب را تبیین کرده تا مردم بدانند مبنای شعار مرگ بر آمریکا، آیات قرآن کریم است و با اطلاع بیشتر در محافل سیاسی و انقلابی حضور پیدا نمایند.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب، نماینده طلاب و فضلای فردوس، بشرویه، سرایان و آیسک نیز در این جلسه بیان داشت: بزرگترین نعمت امروز، نعمت نظام و انقلاب است که باید قدردان آن بود و رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه درس خارج امروز بر این مسئله تأکید داشتند. 

وی اظهار داشت: امروز برخی به دنبال دوقطبی کردن حوزه هستند که خطری بزرگ برای حوزه های علمیه بوده و باید مراقب بود.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: امروز دشمنان انقلاب و نظام با فشار و تحریم به دنبال دوری مردم از این انقلاب بوده تا بتوانند به اهداف و برنامه های خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب خاطرنشان ساخت: امروز برخی در داخل کشور نقطه مقابل سخنان رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و به دنبال پیاده سازی خواب های خود برای این انقلاب و نظام هستند.

وی تصریح کرد: باید هماهنگ با سخنان رهبر انقلاب به پیش رفت و از خط ایشان پیشروی نکرد که در این صورت می توان به نتایج مناسب دست پیدا کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha