پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماز

حوزه/حجت الاسلام محمودی گفت: با زور و تنبیه نمی توان فرزندان را نمازخوان کرد، لذا تدریج (دعوت گام به گام)، آسان سازی نماز، تعادل (نه افراط و نه تفریط) و اصل استفاده از زمان و مکان مناسب، باید در دعوت به نماز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، حجت ­الاسلام محمودی، در کارگاه تخصصی نماز که با هدف تبیین شیوه های دعوت به نماز، در مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان برگزار شد، بیان کرد: هدف از خواندن نماز، انجام تکالیف شرعي، اطاعت از اوامر خداوند و عبادت او و اظهار بندگي است؛ زیرا قرآن هدف از خلقت انسان را عبادت خداوند معرفي كرده و مي فرمايد: "وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ".

وی، نماز را عبادت پروردگار دانست و افزود: نماز موجب طراوت مکتب و احياي دين نیز می شود؛ زیرا معارف ناب الهی در نماز نهفته است.

کارشناس ستاد اقامه نماز کشور، یکی از دغدغه های مهم انسان های متدین جامعه را، بی توجهی اطرافیان و دوستان و اعضای خانواده نسبت به نماز برشمرد و اظهار کرد: انسان های متدین مدام به فکر دعوت این دست افراد به نماز هستند؛ از این رو، برای ورود به هرکاری ابتدا باید شیوه ها و روش های ورود به آن را آموخت تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

حجت الاسلام محمودی به تشریح اصول و مراحل دعوت به نماز پرداخت و عنوان کرد: تدریج (دعوت گام به گام)، آسان سازی نماز، تعادل (نه افراط و نه تفریط) و اصل استفاده از زمان و مکان مناسب، باید در دعوت به نماز مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به راه های ایجاد رغبت نماز بین افراد، تشویق و تنبیه فرزندان جهت دعوت به نماز را در صورتی مؤثر و کارآمد دانست که با رعایت شرایط آن اعمال شود، زیرا راه های خلاف آن، نه تنها مفید نیست، بلکه انسان را از هدف دور می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha