پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
۱

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح استادیاری در مدارس علمیه، گفت: اساتید قبل از شروع تدریس، نکته‌های اخلاقی را بیان کنند. مقام معظم رهبری قبل از اینکه درس خود را شروع کند یک حدیث اخلاقی بیان می فرمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در دیدار با معاونین مدارس علمیه آذربایجان غربی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: از مسائل و ارکان مهم حوزه، مسأله آموزش است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، چرا که اگر آموزش نباشد مسئله تهذیب و اخلاق هم در حوزه  تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: رسیدن به قله‌های ترقی علمی و اخلاقی باید به صورت جدی در حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد. کار شما معاونین آموزش مدارس علمیه بسیار مهم است و باید آن را جدی بگیرید؛ باید طلبه بداند که علت ورودش به حوزه مسأله علم و تهذیب بوده، لذا طلاب دروس را عمیق یاد بگیرند و مباحثه راهکار مناسب برای این مطلب است.

رئیس شورای حوزه علیمه آذربایجان‌غربی افزود: از جمله نیازهای داشتن علمیت برای طلاب، جدیت در کار توسط معاونین آموزش است و اگر معاون آموزش در کار خود سستی کند این موجب ضعف علمی طلبه می‌شود.

وی، رصد دروس حوزوی را از جمله وظایف معاونین آموزش عنوان کرد و گفت: دروسی که اساتید در کلاس‌ها تدریس می‌کنند باید رصد شود و اگر ضعف‌هایی وجود دارد، برطرف گردد، چرا که عمر طلاب یک سرمایه است و ما در مقابل این سرمایه مسئولیت داریم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مسأله بعدی که باید در دستور کار معاونین آموزش قرار گیرد، دقت در پایه ادبیات طلاب است، از این جهت که دروس حوزه عربی است اگر طلبه ادبیاتش قوی نباشد اساس کارش لنگ می‌شود؛ طلبه در هر وادی علمی بخواهد وارد شود چه تاریخ، تفسیر و یا روایات باید مسلط به ادبیات باشد، لذا جَوّ علمی بر مدارس علمیه حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح استادیاری در مدارس علمیه، اظهار کرد: اساتید قبل از شروع تدریس، نکته‌های اخلاقی را بیان کنند. مقام معظم رهبری قبل از اینکه درس خود را شروع کند یک حدیث اخلاقی بیان می فرمایند.

وی اخلاص را لازمه طلبگی دانست و عنوان کرد: آن‌چیزی که هم برای طلبه و هم برای استاد و مسئول حوزوی نیاز است، اخلاص در عمل است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پایان، دفاع از انقلاب را وظیفه روحانیت و طلاب دانست و گفت: باید صیانت و دفاع از انقلاب در وجود طلاب نهادینه شود و تنها به طرح مباحث سیاسی در مدارس اکتفا نشود، بلکه مبانی انقلاب برای طلاب بیان شود تا بتوانند از انقلاب به صورت درست دفاع کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha