پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتابدار مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطممه س گرگان:

حوزه/ پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب با شعار «هر مدرسه یک بوستان کتاب»، به مدت یک هفته در مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان، پذیرای بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، خانم مریم رضایی از برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه های علمیه خواهران در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) شهرستان گرگان خبر داد و گفت: پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب با شعار «هر مدرسه یک بوستان کتاب» به مدت یک هفته به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی افتتاح شد.

وی، دسترسی سریع و آسان طلاب به کتاب های مفید و لازم را از اهداف برگزای نمایشگاه عنوان کرد و افزود: تلاش شده تا کتب و آثار مطلوب با تخفیف مناسب به طلاب، اساتید و عموم بازدید کنندگان ارائه گردد.

رضایی با اشاره به استقبال خوب بازدیدکنندگان از نمایشگاه، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 300 جلد کتاب در موضوعات مختلف در معرض بازدید و خرید علاقمندان با تخفیف 40 درصد قرار گرفت.

همچنین، در روز افتتاحیه «حجت الاسلام طاهری» با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در سیره معصومین(ع)  گفت: با گسترش فضای مجازی و دسترسی سریع به اطلاعات، سرانه مطالعه جامعه کاهش یافته است.

وی با بیان این که طلبه به عنوان فرد فرهنگی و فرهیخته جامعه باید پرچمدار امر مطالعه و کتاب در جامعه باشد، تاکید کرد: در مساله توجه جامعه به امر کتاب و کتابخوانی، جهت دهی مناسب برای مطالعه امر ضروری و لازم به نظر می رسد.

کارشناس فرهنگی، معرفی کتاب های تاثیر گذار و لازم را از راه کارهای ترویج مطالعه و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی و در دسترس قرار دادن کتاب به صورت رایگان یا با هزینه کم برای افزایش سرانه مطالعه جامعه، راهکاری مناسب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha